Translate

субота, 16 лютого 2019 р.

ЗНО- 2019 ! Готуймося ! Наявні корисні матеріали !!! Є схеми Майнаєва !!!!!!! Матеріал як для 11- Б, 10- А, так і 8-Б буде корисним .

                                                1
Готуємося
до ЗНО
Українська
література

  

Цікавий і корисний вірш про наголоси

Якось було наша Ольга
Захотіла взяти фОльгу,
Нею дрОва обкрутити
Й жалюзІ з цього зробити.
Як полізла на драбИну -
Прихопило в неї спИну
В ніздрях Олю закрутило,
Навіть кИшку прихопило.      

 

Як написати власне висловлення на ЗНО (електронний посібник)   ПЕРЕЙТИ ДО ПОСІБНИКА :



           
           Знайди відповідність закоханими парами літературних героїв
           
          https://learningapps.org/watch?v=ps4yen0a516



                                Письменники та їх твори :

Для того, щоб легше було запам'ятати, хто з письменників який твір написав, пропоную вправи на знаходження відповідностей. 
(Для зручності при виконанні вправ вибирайте повноекранний режим)




             Визначаємо віршовий розмір

                             Існують 5 типів віршових розмірів: 
              http://promovu.in.ua/metre/
                   Мова художнього твору в таблицях і схемах
Тропи, стилістичні фігури, система віршування - все це можна знайти у чудовій таблиці "Мова художнього твору у таблицях і схемах" від Олійник Ірини Геннадіївни

                                                                                                                https://znovuzno.blogspot.com/2016/04/blog-post_25.html


«ГЕОГРАФІЯ» ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ
Тарас
Шевченко.
Поема
«Гайдамаки»
Умань Чигирин Лебедин
Тарас
Шевченко.
Поема
«Сон»
Україн...
Ольга
Кобилянська.
Повість
«Земля»
Село Д. на Буковині
Леся Українка.
Драма-феєрія
«Лісова пісня»
Ліс на Волині
Михайло
Ко...



                      

                   Схеми  Майнаєва :





Горбач Марина Олександрівна


імпресіоністична автобіографічна новела
спокійне
споглядання
депресія
Кононівським полям присвячую
химерна
гра
настроїв
Мо...

повість про життя гуцулів у Карпатах на межі ХІХ й ХХ ст.
діти родів,
що ворогують
нявка-Марічка
Палагна й Іван
Іван і Мар...



гірська орлиця
пишна троянда в саду української літератури
Розповідь про братовбивство;
роздуми про причини першогріха, зл...



(Лариса Петрівна Косач-Квітка)
Дочка Прометея
Мавка
Лісовик
Водяник
Перелесник
Русалка Польова
Русалка Водяна
Потерчата
То...


(Лариса Петрівна Косач-Квітка)
Дочка Прометея
Ліричний вірш
Заперечення тужливих настроїв,
оптимізм за будь-яких обставин
...



Експресіоністична психологічна новела
Художнє дослідження душі головного героя
Еміграція за океан галицького селянства на ...



Ліричний вірш
Возвеличення краси природи;
єдність її з мистецтвом
Має крилами Весна
Запашна…
Символізм
Ліричний вірш
Гімн ...



(Олександр Іванович Кандиба)
Інтимна лірика
Романс
зі збірки «З журбою радість обнялась»
Захоплення
красою життя та красою...

(Олександр Іванович Кандиба)
Зі збірки «Будь мечем моїм!..»
Ліричний вірш
Любов до рідної мови,
заклик до її збереження
О ...



Імпресіоністична новела
Із оповідань тюремної Шехерезади
Історія короткої любові
Усвідомлення скороминучості щастя
революц...





повiсть
Тема твору
зображення життя гуцулів у Карпатах
на межі ХІХ й ХХ ст. в гармонії з
природою, традиціями, звичаями, з...

                            

                        Опорні схеми



опорні схеми для підготовки до зно з української літератури



опорні схеми для підготовки до зно з української літератури



опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури





                                Ð¾Ð¿Ð¾Ñ€Ð½Ñ– схеми для підготовки до зно з української літератури





опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури





опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури






опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури




опорні схеми для підготовки до зно з української літератури






УГАДАЙ! 

Якщо ви впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.


ВИКЛЮЧАЙ! 

Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу всього на одній-двох ознаках (а це легше), а не відразу на п’ятьох-сімох (це набагато складніше).
 
СКОРОЧУЙ ВИБІР! Якщо кілька (1 - 2) із чотирьох чи п’яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші – підходящими з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатися вибрати відповідь із інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це – теорія ймовірності. Адже негативне знання (про те, яка відповідь свідомо не годиться) –це теж знання, і нерозумно відмовлятися від його використання.

ДУМАЙТЕ ТІЛЬКИ ПРО ПОТОЧНЕ ЗАВДАННЯ!

Коли ви бачите завдання, забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які ви застосовуєте в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає вам безцінний психологічний ефект – забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося вам «не по зубах» ). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.

ЧИТАЙ ЗАВДАННЯ ДО КІНЦЯ!

Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умову завдання з перших слів і добудувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.

 НЕ ЗАСМУЧУЙСЯ!

У будь-якому підготовленому тесті чимало завдань, з якими ви просто не зможете впоратися (так заплановано). Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду.

УМІЙ «ТРИМАТИ УДАР»

Якщо ви хочете стати класним «тестовим борцем», навчайтесь не тільки наносити удари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватися термінами боксу). Треба категорично відмовитися від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.

ЗАПЛАНУЙ ДВА КОЛА

 Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) сеансу пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які спочатку довелося пропустити.(Подібний рецепт, на жаль, не годиться для комп’ютерних тестів, які часто просто не дозволяють повертатися до попередніх завдань далі, ніж на крок.)

ТРЕНУЙСЯ!
Перед офіційною процедурою тестування варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів – просто заради тренування. Не можна навчитися добре вирішувати тести, не виконуючи саме їх, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю Ці тренування не тільки знайомлять вас із типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід – самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.

 ПОСПІШАЙ!

Тренуйся з годинником у руках. Помічайте час, необхідний вам для виконання тестів. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації загальної ситуації неможливо змоделювати той стрес, що викликає будь-яке тестування.

 ВИПРОБОВУЙ!
У тренування х застосовуйте правильну тактику. Не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж ознайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміствідповідей пояснить вам, що ж саме є необхідним у інструкції до даного завдання. Цю тактику можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.

 ПРОПУСКАЙ!

 Треба навчитися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов’язково впораєтеся. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добралися до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам не відомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди.


Експрес-повторення літературних творів 
Даний матеріал призначений для швидкої та ефективної підготовки випускників шкіл до ЗНО з української літератури. У стислій максимально адаптованій до сприйняття формі викладено найсуттєвішу інформацію, передбачену для засвоєння навчальною програмою з предмету. 

    https://znovuzno.blogspot.com/2016/04/blog-post_25.html




3
№ 1. І.С.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
1.Автор – І.С.Нечуй-Левицький.
2. Назва твору –«Кайдашева сім’я».
3. Рік вида...
4
- сварки між невісткою Мотрею та свекрухою;
- сватання Лавріна;
- його одруження;
- ставлення свекрухи до другої невістк...
8
№4. Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
1.Автор – Панас Мирний.
2. Назва твору –«Хіба ревуть воли, як ясла п...
9
Розв’язка: розбій, кривава різня, винищення козацької родини, арешт.
10. Композиція –
1 – дитинство, юнацькі та парубоць...
12
№7. І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
1.Автор – І.Карпенко-Карий.
2. Назва твору –«Мартин Боруля».
3. Рік видання – 1891...
13
Розв'язка – Мартин Боруля спалює бумаги про дворянство.
11. Композиція – 5 дій.
12. Персонажі – заможний селянин Мартин...

19
№11.І.Франко. «Мойсей»
1.Автор – І.Франко.
2. Назва твору – «Мойсей».
3. Рік видання – 1905р.
4. Літературний рід – лір...
20
13. Персонажі – ліричний герой, пророк Мойсей, новий поводир Єгошуа,
Єгова (Бог), Авірон та Датан – супротивники Мойсея...

21
№12.І.Франко. «Сойчине крило»
1.Автор – І.Франко.
2. Назва твору –«Сойчине крило».
3. Рік видання – 1905р.
4. Літератур...

22
№ 13.І.Франко. «Перехресні стежки»
1.Автор – І.Франко.
2. Назва твору –«Перехресні стежки».
3. Рік видання – 1990р.
4. ...

23
Є. Р. починає втілювати задумане. Його робота з селянами; сумніви і їх подо-
лання. Поїздка Є. Р. у Буркотин і Гумниськ...

24
№ 14. І.Франко. «Украдене щастя»
1.Автор – І.Франко.
2. Назва твору –«Украдене щастя».
3. Рік видання – 1893р.
4. Літер...

â„–
з/п
Письменник Перифрази й цитати про письменників
1
Григорій
Сковорода
Мандрівний філософ
Український Сократ
Українськи...

6
Марко Вовчок
/Марія Вілінська/
Основоположниця дитячої української прози
«Лагідний пророк і викривач жорстоких людей
нес...
11
Михайло
Коцюбинський
Великий Сонцепоклонник
Сонях
12
Ольга
Кобилянська
Гірська орлиця
Царівна української літератури
«П...
16
Олександр Олесь
/Кандиба/
«Український Гейне» /Х. Алчевська/
«Справжній ліричний поет» /О. Єфименко/
«Бард національног...
21
Юрій
Яновський
Вершник
Майстер корабля
«Майстер Залізної Троянди» /М. Бажан/
«Поет людської чистоти» /О. Гончар/
«Яновс...
26
Богдан-Ігор
Антонич
Він себе називав малим хрущем на дереві нашої
національної поезії, яке вросло глибоко в
шевченківсь...
31
Григір
Тютюнник
Один з найвидатніших новелістів української
літератури
«Живописець правди» (О.Гончар)
32
Василь
Стус
По...
36
Євген
Маланюк
Поет-емігрант
«Пражанин»
Князь Духу
Боян степової Еллади /Л. Куценко/
«Я – кривавих шляхів апостол» /Є. М...

Пряме значення безпосередньо вказує на
співвідношення слова з тим чи іншим явищем
об'єктивної дійсності. Пряме значення є
...

Полотно:
«лляна, конопляна, бавовняна
тканина» — пряме номінативне
значення;
«картина художника»,
«проїзна частина
дороги»...

це художнє означення, що підкреслює
якусь властивість чи рису предмета, явища
тощо і викликає до нього певне ставлення
Нап...

синє море степ широкий
шовкова косазолота осінь

Вона згадала село, вкрите біло-рожевим
цвітінням вишень.

зіставлення двох предметів, явищ, подій
тощо за їх спільними ознаками
Наприклад:
дівчина гнучка, як
вербова лоза
міцний, я...

Попід горою, яром, долом,
Мов ті діди високочолі,
Дуби з гетьманщини стоять…

перенесення назви з одного предмета,
явища на інший предмет, явище за їхньою
схожістю.
Наприклад:
палали півонії
червоним
...

Там море дере свою синю одежу об скелі на
білі клапті… (М.Коцюбинський)

заміна назви одного предмета, явища чи дії
іншим на підставі зв'язку між ними
з'їсти повну тарілку стати на рушник
Наприкл...

різновид метонімії, який виражається у:
• заміні однини на множину і навпаки;
• заміні родового на видове і навпаки;
• інк...

«у родині сім ротів" замість «родина з
семи чоловік"

Художнє перебільшення, яке використовується, щоб
підсилити враження
виріс до неба
(високий)
Наприклад:
не бачилися сто
рок...

художнє применшення
хлопчик-мізинчик
Наприклад:
осина талія

У цій же річці
чаплі по коліно
(Л. Костенко)
Їх бабуся
маленька, ледве
од землі видно
(М.Вовчок)

властивості людей або інших живих істот
переносяться на неживі предмети
Сонце сміялося з неба
Наприклад:

Хмара плакала

відтворення в образах тварин, предметів, явищ
природи ТОЩО людських характерів, стосунків між
людьми
Наприклад:
лисиця - х...

богиня Феміда з мечем
і вагами - правосуддя
Наприклад:
голуб - мир

Переносне значення слова. Тропи


Немає коментарів:

Дописати коментар