Translate

середа, 2 лютого 2022 р.

8-А л.! 04.02.- офлайн. Кл.р. + д.з. на 08.02.- онлайн

Тема. Бездуховність людини,засліпленої прагненням до наживи, у трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”

Кл.р. :

І.  1. Пригадайте , чим були гроші  для  Герасима Калитки ?  Для чого вони були йому потрібні ?

2. Зверніть увагу на прізвище головного героя твору.  Чи знаєте ви лексичне значення слова «Калитка»?

(саме прізвище «Калитка» (гамак ,шкіряна сумка для грошей) відповідає його суті користолюбця ,власника).

3. Словничок.



Духовність - ... https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C

ІІ. Хвилинки роздумів...

- З чим пов’язане те, що одні люди «купаються у грошах», інші стоять з  простягнутою
 рукою?
- Яку людину ми називаємо духовною ?  Від чого це залежить?
- У чому полягає бездуховність окремих героїв твору?
- Назвіть літературних героїв ,які, на ваш погляд ,є духовно багатими. 
  Свій вибір вмотивуйте, тобто обґрунтуйте.

ІІІ. Складіть кросворд за ключовим словом, визначивши риси характеру головного героя:
ІV. Головний герой прагне до збагачення. Автор засуджує багатство чи шляхи збагачення, які використовує в гонитві за грошима Калитка ?

- Обґрунтуйте власну думку письмово та надішліть до 16.00. сьогодні, тобто 02.02.


Додаткова інформація для висновків:
Зовсім засліплений жадобою до грошей, тому легко стає жертвою досвідчених шахраїв-фальшивомонетників. Зажерливість до накопичення грошей і землі становить основний зміст образу Калитки. Герой не гребує ніякими способами нажитися, нерідко за рахунок руйнування господарства бідних селян, що через злидні тікають із села, і дрібних поміщиків. Земля — його мета, гроші — його засіб. Із цих двох речей складається його уявлення про життя. Від однієї тільки уяви про докуплений шмат землі в Калитки «диханіє спирає». Скупиться по-людськи поїсти, сам працює і не дасть відпочити й навіть помолитись наймитам. Вівтар своєї жадоби Калитка готовий покласти не лише свої сили й життя, але й майбутнє власного сина. Його скнарість переходить усі межі.
Він спекулює навіть релігійними поняттями і принципами. У робітника він забирає половину хлібини, мовляв, «гріх у неділю снідать». Коли жінка збирається їхати до церкви, не дає їй коней, каже, що «худобу ганять в празник гріх». І авторитетно додає: «Блажен чоловік, іже скоти милує». Його справжня «філософія» шита білими нитками: «Скотина гроші коштує».
Калитка сердиться на копача за те, що той багато їв під час обіду. Він ніколи не п’є за власні гроші, бо «від своєї горілки у грудях пухне».
Прагнення збагачуватися заради самого збагачення без будь-якої іншої мети. Калитка безмежно радий, що і йому, нарешті пощастило відкрити секрет, як багатіють його конкуренти. Це й засліпило йому очі. Його душею повністю керують багатство і гроші. Тому його можна вважати бездуховною

V. Сформуй власну позицію, заповнивши таблицю:

ТАК

Чи є Герасим Калитка - бездуховною людиною?

НІ

аргументи

аргументи

Висновок


Поміркуйте. Ісус Христос сказав: "Не збирайте скарбів на землі".
- То що ж є важливішим від грошей ?
- У чому актуальність п’єси 
 І.Карпенка-Карого «Сто тисяч»? 

Д.з. на 08.02.

1. - повторити вивчене з теми.
- Підготуватися до контрольної роботи з теми «Творчість І.Карпенка-Карого» .
- Теми вашого твору(на вибір одна).                                         
Обсяг: 1,5- 2 сторінки.
 -  фанфік за п’єсою І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
- твір-есе Згубність влади грошей над людиною.
- Твір-перевтілення Я – (герой п’єси) .
-  Чи завжди гроші породжують бездуховність?”(за трагікомеді- єю Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям)
 
Скористайтеся Додатком :

                                       Поради щодо написання твору-роздуму.

- Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.

- На підставі заголовку до твору визначте його проблему.

Це й буде зміст роботи:

- Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.

- Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.

- З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).

- Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.

- Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.

- Перевірте написання, виправте помилки.

 



Пограймо?) 
Проведіть час із радістю:

Інші герої твору.  

https://learningapps.org/display?v=pocpz8mm518

- Цікава гра: https://learningapps.org/2008975

Немає коментарів:

Дописати коментар