Тестові завдання до тексту
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Варіант 1
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Леся сама себе не
пам'ятала од жаху. 2. Той стук, те звяканнє, тії блискавиці по/над головами усе
те діялось, мов у неї в серці.
3. А чорно/горець аж на коні не всидить, дивлячись на ту мономахію. 4. Мистець він був у лицарському ділі, так йому страшенна січа побратима з Петром Шраменком була не герцем, а справді ігрищем. 5. А вони спершу повагом складали шаблюки, мов тілько примірялись; а потім усе скоріш, усе з більшим притиском давали один одному маху. 6. То приступали, то одступали; то розмахувались з усеї сили, що аж шабля свище; то знов один одного тілько манили, а самі чигали, як/би рубонути да й закінчити зразу. 7. І так же то обидва знали тую шермицерію, що ні той того, ні той того не зможе зачепити – одвічають самі шаблі. 8.Тим часом у обох очі вже йграють, як у звірюки; щоки горять; на руках жили понабрякали, як вірьовки; і вже б'ють козаки на/пропаще; іскри сиплються густо, і от-от комусь погибель! 9.Аж зразу – черк! 10.По/полам обидві шаблі.
3. А чорно/горець аж на коні не всидить, дивлячись на ту мономахію. 4. Мистець він був у лицарському ділі, так йому страшенна січа побратима з Петром Шраменком була не герцем, а справді ігрищем. 5. А вони спершу повагом складали шаблюки, мов тілько примірялись; а потім усе скоріш, усе з більшим притиском давали один одному маху. 6. То приступали, то одступали; то розмахувались з усеї сили, що аж шабля свище; то знов один одного тілько манили, а самі чигали, як/би рубонути да й закінчити зразу. 7. І так же то обидва знали тую шермицерію, що ні той того, ні той того не зможе зачепити – одвічають самі шаблі. 8.Тим часом у обох очі вже йграють, як у звірюки; щоки горять; на руках жили понабрякали, як вірьовки; і вже б'ють козаки на/пропаще; іскри сиплються густо, і от-от комусь погибель! 9.Аж зразу – черк! 10.По/полам обидві шаблі.
1.Разом у тексті треба писати слова, крім
А по/над
Б чорно/горець
В як/би
Г на/пропаще
2. Відокремленою обставиною
ускладнено речення
А третє
Б п’яте
В шосте
Г сьоме
3.Тире пропущено в реченні
А другому
Б четвертому
В шостому
Г восьмому
4. Лексичне значення слова шермицерія (речення 7) подано у варіанті
А справа
Б фехтування
В тактика
Г забава
5. Роль підмета виконує
слово
А мистець
Б шаблюки
В сили
Г обидва
Варіант 2
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Да одчинивши
дідусь у пасіку хвірточку, і повів Шрама попід деревом. 2. Що ж/то був за
Шрам такий і як се він був разом піп і полковник? 3. Був він син паволоцького попа, по прізвищу
Чепурного, (у/в)чився в Київській
братській школі і (y/в)же сам вийшов був на попи. 4. Як/же піднялись козаки з гетьманом Остряницею, то і він устряв до козацького війська; бо гарячий
був чоловік Шрам і не всидів/би у своїй парафії, чуючи, як іллєт…ся рідна йому кров за безбожний глум пол…ських консистентів і урядників над україн…цями, за наругу католиків і уніатів над греко-рус…кою вірою. 5.Тоді/бо дійшло безладдє (y/в) Польщі до того, що робив усякий староста,
усякий ротмістр, усякий значний чоловік, що йому (y/в) божевільну голову прийде, а найбільш із народом
неоружним, з міщанами і хліборобами, которі не мали жодного
способу супротив його стати.
1. Через дефіс треба писати
слова
А що ж/то
Б як/же
В не
всидів/би
Г тоді/бо
2. В треба писати в усіх випадках, окрім
А (у/в)чився
Б (y/в)же
В (y/в) Польщі
Г (y/в) божевільну
3. Мякий знак не треба
писати в слові.
А іллєт…ся
Б пол…ських
В україн…цями
Г греко-рус…кою
4. Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
5. Кому перед і слід поставити в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
Варіант 3
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.А подорожні були якось смутнії. 2. Ніхто б не сказав, що вони
ідуть у гості до веселого пана Череваня. 3. От же вони вже й під Хмарищем. 4. А
те Хмарище було окрите гаями, справді наче хмарами. 5. Кругом обняла його річка
з зеленими плавами, лозами й очеретами.
6. Через річку йшла до воріт гребелька. 7. А
ворота в Череваня не прості, а
державські. 8. Замість ушул – рублена башта під гонтовим щитом, і під
башту вже дубові ворота, густо од верху до низу цвяховані. 9. Бувало тоді, у ту
старовину, таке, що і вдень і вночі сподівайсь
лихого гостя – татарина або
ляха. 10.Так над ворітьми у башті було й віконце,
щоб роздивитись перше, чи впускати
гостя до господи, чи ні. 11. Над щитом – гостроверхий гребінь із дубових паль, а округ хутора – годящий вал.
1. Слово, утворене способом
переходу однієї частини мови в іншу, є в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г шостому
2. Прийменником є слово
А наче (речення 4)
Б кругом (речення 5)
В замість (речення 8)
Г ту (речення 9)
3. Роль присудка виконують
усі слова, окрім
А смутнії
Б не прості
В сподівайсь
Г віконце
4. Відокремленим означенням
ускладнено речення
А четверте
Б восьме
В дев’яте
Г одинадцяте
5. Складносурядним є речення
А п’яте
Б сьоме
В восьме
Г десяте
Варіант 4
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
Справді, Василь Невольник
був собі дідусь такий мізерний, мов
зараз тілько з не/волі випущений ? не/величкий, похилий, а очі
йому позападали і наче до чого придивляються, а губи яко/сь покривились, що ти б сказав – він і з/роду не/сміявся. У синьому
жупанкові, у старих полотняних шароварах, да й те на йому було мов позичене.
1.Разом треба писати всі слова, крім
А не/волі
Б не/сміявся
В яко/сь
Г з/роду
2. Неузгодженим означенням є
А такий мізерний
Б випущений
В у синьому жупанкові
Г мов позичене
3. На місці ?
слід поставити
А кому
Б тире
В крапку з комою
Г двокрапку
4. Слово мізерний
можна замінити синонімом
А убогий
Б нікчемний
В змарнілий
Г жалюгідний
5. Слово наче є
А часткою
Б вигуком
В сполучником
Г прийменником
Варіант 5
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Де ж пробував, де тинявсь
попович паволоцький, Шрам, десять рік од Остряниці до Хмельницького?
2. Про/те багато треба було б писати.
3. Сидів він зимовником серед дикого степу на Низу взявши собі за жінку бранку
туркеню; проповідував він слово правди Божої рибалкам і чабанам запорозьким;
побував він на полі й на морі з низцями; видав не раз і не два смерть перед
очима да й загартовався у воєнному ділі так, що як піднявсь на ляхів
Хмельницький, то мав з його велику користь і підмогу. 4. Ні/хто краще його не ставав до
бою; ні/хто не крутив ляхам такого
веремія... 5. У тих/то случаях пошрамовано його вздовж і впоперек, що козаки,
як прозвали його Шрамом, то й забули реєстрове його прізвище. 6. І в
реєстрах-то, коли хочете знати, не Чепурним його записано. 7. Било козацтво в
ту війну на те, що або пан, або пропав, то не кожен писався власним прізвищем. 8. Ідуть вони, аж бандура заговорила голосніше. 9. Од/далеки — так наче сама з собою
розмовляла, а тут і голос почав підтягувати до неї.
1.Окремо треба писати
А ні/хто
Б про/те
В тих/то
Г од/далеки
2. Фразеологізм, що означає «здіймати колотнечу, спричиняти неспокій» є в реченні
А третьому
Б четвертому
В сьомому
Г восьмому
3. Безсполучниковим є
речення
А шосте
Б сьоме
В восьме
Г дев’яте
4. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні:
А третьому
Б п’ятому
В шостому
Г восьмому
5. Префіксально-суфіксальним
способом утворено слово
А попович
Б прізвище
В записано
Г оддалеки
Варіант 6
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Гляне Шрам, аж сидять на траві під липою і Божий
чоловік, і Черевань, а перед ними стоїть полу/день.
2. Звався божим чоловіком
сліпий старець/кобзар. 3. Темний він був на очі, а ходив без проводиря; у
латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені. 4. Що ж він робив із тими грішми? 5. Викупляв
невольників із неволі. 6. Іще ж до
того знав він лічити усякі болісті і замовлять усякі рани. 7. Може, він помагав
своїми молитвами над недужим, а може, і своїми піснями; бо в його пісня лилась,
як чари, що слухає чоловік і не наслухається. 8. За теє/то за все поважали його
козаки, як батька; і хоть би, здається, попросив у кого остатню свитину з
плечей на викуп невольника, то й ту б йому оддав усякий. 9. Тепер він розпочав смутную
думу про Хмельницького, як умирав козацький батько
- Ой настала жаль/туга да по
всій Україні...
1.Через дефіс треба писати всі слова, крім
А полу/день
Б старець/кобзар
В теє/то
Г жаль/туга
2. Вигуком є слово
А аж (речення 1)
Б що (речення 3)
В іще (речення 6)
Г ой (речення 9)
3.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А шостому
Б сьомому
В восьмому
Г дев’ятому
4. Слово усякий виступає в ролі
А означення
Б не є членом речення
В підмета
Г додатка
5. Прикладка є в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г п’ятому
Варіант 7
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Не один козак гірко плакав
од сії думи, а Черевань тілько похитувавсь, гладючи черево; а щоки як – кавуни: сміявсь од щирого серця. 2. Полковник Шрам, стоючи за
деревом, дививсь на їх обох. 3. Давно вже він не бачив свого смішливого приятеля і хоть би кришечку пер…мінився Черевань;
тілько лисина почала наче більш вилискуватись. 4. А в божого чоловіка довга, до
самого пояса, борода іще краще процвіла сідинами; а на виду дідусь просіяв
якимсь світом. 5. Співаючи пісню, од серця голос…ть і до плачу довод…ть, а сам
підведе вгору очі, наче бач…ть таке, чого
видющий зроду не побачить. 6. Слухав його Шрам довго, а далі вийшов із-за
дерева да й став навпроти Череваня.
1.На місці пропуску в словах
слід вставити літеру и в усіх
словах, крім
А пер…мінився
Б голос…ть
В довод…ть
Г бач…ть
2. Слово чого є
А прийменником
Б прикметником
В сполучником
Г займенником
3. «…як кавуни» виступає в
реченні:
А обставиною
Б означенням
В присудком
Г підметом
4. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А першому
Б третьому
В п’ятому
Г шостому
5. Двокрапку в реченні 1
треба поставити, бо
А друга частина виражає причину
Б друга частина доповнює попередню
В друга частина виражає наслідок
Г після узагальнюючого слова
Варіант 8
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Світлиця в Череваня була така/ж, як і тепер буває в якого
заможного козака (що ще то за луччих часів дід або батько збудовав). 2. Сволок
гарний, дубовий, штучно покарбований; і слова з святого письма вирізані;
вирізано і хто світлицю збудовав, і якого року. 3. І лавки були хороші, липові,
із спинками, та ще й килимцями позастилані. 4. І стіл, і божник із шитим
рушником округи, і все так було, як і тепер по/добрих
людях ведеться. 5. Одно тілько диво було в Череваня таке, що вже тепер ніде не
зуздриш. 6. Кругом стін полиці, а на тих полицях срібні, золоті й кришталеві
кубки, коновки, пляшки, таці і всяка посудина, що то на війні поздобувано. 7. Як
палили козаки шляхетськії двори і княжецькії замки, то все те мішками виносили.
8. Так-то бог тоді погодив козацтву, що тії вельможнії каштеляни і старости
пишнії, несказанно горді, що гукали на гайдуків, сидя із сими кубками да
конвами по/за столами, пішли в неволю
до Криму або полягли головою в полі, а їх кубки стоять у козака в світлиці. 9. Іще
ж по стінах висять і їх шаблі, пищалі під сріблом, старосвітські сагайдаки
татарськії, шитії золотом ронди, німецькі гаркебузи, сталеві сорочки, шапки/сисюрки, що вкриє тебе залізною
сіткою - і ніяка шабля не візьме.
1. Через дефіс треба писати
А така/ж
Б по/добрих
В по/за
Г шапки/сисюрки
2. Слово світлиця
можна замінити синонімом, крім
А вітальня
Б горниця
В світлина
Г велика хата
3. Слово що
(речення 8) виконує синтаксичну роль
А додатка
Б означення
В підмета
Г не є членом речення
4. Дієприкметником є всі
слова, крім
А заможного
Б покарбований
В вирізані
Г позастилані
5. Складне речення з
підрядним означальним
А першому
Б другому
В четвертому
Г сьомому
Варіант 9
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Тілько ж Петру, Шрамовому
синові, здалось найкраще у пекарні, … там не було ні шабель, ні сагайдаків, а
тілько самі квітки да запашнії зілля за образами й поза сволоком, а на столі
лежав ясний да в…сокий хліб. 2. Так Леся ж усе скрашала собою так, що вже справді
годилось би сказати «У хаті в неї, як у віночку; хліб випеч…ний, як сонце; сама
сидить, як квіточка». І розговоривсь із нею Петро, як брат із сестрою. 3. А
сама Череваниха була пані ввічлива: знала як до кого з речами обернутись. 4. Так
моєму козакові луччої компанії було й не треба: тут би він і засів на весь
вечір, дивлячись на чорні дівоцькі брови да на шиті рукава. 5. І що то вже, як
хороше вдасться! 6.Чи заговорить, чи рукою пов…де, чи піде по хаті – усе не так,
як хто інший: так усі й дивляться, і так усякому на душі, мов сон…чко світить.
1.Літеру и треба писати в
слові
А в…сокий
Б випеч..ний
В пов..де
Г сон..чко
2. Правильну вимову слова дивляться відображає фонетичний запис
А [ дивл'ац:а]
Б [ дивлац':а]
В [ дивл'ац':а]
Г [ дивл'атс':а]
3. Підрядне допустове
речення утвориться, якщо на місці пропуску в реченні 1 використати сполучник
А але
Б так що
В і
Г хоч
4. Неоднорідні означення є в
реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г шостому
5. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
Варіант 10
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Черевань, стоячи з/боку,
усе дививсь на Шрама, роззявивши рот, да слухав. 2. Як/же Шрам замовк, тоді він повернув шию до жінки, що то вона
скаже. 3. А та вже тоді медовим голосом
– Панотче,
пан… полковник…, приятелю наш любий!
4. Нема на Вкраїні чоловіка,
щоб не знав, чого стоїть старий Шрам, і який старшина, який полковник не оддав/би дочки за твого пана Петра? 5. Не к тому, панотченьку, тут річ. 6. З дорогою
душею раді й ми оддать за його свою дитину; тілько ж бо треба чинити таке діло по/християнськи. 7. Наші діди й баби, як
думали заручати дітей то перше їхали з усею сім'єю на прощу до якого монастиря
да молились богу. 8. От бог давав дітям
і здоров'я і талан на всю жизнь. 9. Се діло святе: зробімо ж і ми
по-предківськи. 10. Знала Череваниха, що сказати: так і посадила Шрама мов
горщок од жару одставила.
1.Правильною є форма кличного
відмінка
А пане полковниче
Б пане полковнику
В пане полковник
Г пан полковник
2. Відносний прикметник
вжито в ролі якісного в реченні А
першому
Б другому
В шостому
Г сьомому
3.Через дефіс треба писати
слово
А з/боку
Б як/же
В не оддав/би
Г по/християнськи
4. Дієслово наказового
способу є в реченні
А другому
Б шостому
В дев’ятому
Г десятому
5. Кому пропущено в усіх
реченнях, крім
А третього
Б сьомого
В восьмого
Г десятого
Немає коментарів:
Дописати коментар