Translate

понеділок, 9 квітня 2018 р.

10- Б, 11- А !!! Даю завдання за романом "Чорна рада" П.Куліша. Виконайте у робочому зошиті з мови тести : 10- Б - на 17 квітня, 11- А - на п'ятницю, 13 квітня.

                                                          
Тестові завдання до тексту

Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Варіант 1
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.

1. Леся сама себе не пам'ятала од жаху. 2. Той стук, те звяканнє, тії блискавиці по/над головами  усе те діялось, мов у неї в серці. 

3. А чорно/горець аж  на коні не всидить, дивлячись на ту мономахію. 4. Мистець він був у лицарському  ділі, так йому страшенна січа побратима з Петром  Шраменком була не герцем, а справді ігрищем. 5. А вони спершу повагом складали шаблюки, мов тілько примірялись; а потім усе скоріш, усе з більшим притиском давали один одному маху.  6. То приступали, то одступали; то розмахувались з усеї сили, що аж шабля свище; то знов один одного тілько манили, а самі чигали, як/би рубонути да й закінчити зразу. 7. І так же то обидва знали тую шермицерію, що ні той того, ні той того не зможе зачепити одвічають самі шаблі. 8.Тим часом у обох очі вже йграють, як у звірюки; щоки горять; на руках жили понабрякали, як вірьовки; і вже б'ють козаки на/пропаще; іскри сиплються густо, і от-от комусь погибель! 9.Аж зразу черк! 10.По/полам обидві шаблі.

1.Разом у тексті треба писати слова, крім
А  по/над
Б  чорно/горець
В  як/би
Г на/пропаще
2. Відокремленою обставиною ускладнено речення
А  третє
Б  пяте
В  шосте
Г  сьоме
3.Тире  пропущено в реченні
А  другому
Б  четвертому
В  шостому
Г  восьмому
4. Лексичне значення слова шермицерія (речення 7) подано у варіанті
А  справа
Б  фехтування
В  тактика
Г  забава
5. Роль підмета виконує слово
А  мистець
Б  шаблюки
В  сили
Г  обидва

Варіант 2
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Да одчинивши дідусь у пасіку хвірточку, і повів Шрама попід деревом. 2. Що ж/то був за Шрам такий і як се він був разом піп і полковник? 3. Був він син паволоцького попа, по прізвищу Чепурного, (у/в)чився в Київській братській школі і (y/в)же сам вийшов був на попи. 4. Як/же піднялись козаки з гетьманом Остряницею, то і він устряв до козацького війська; бо гарячий був чоловік Шрам і не всидів/би у своїй парафії, чуючи, як іллєтся рідна йому кров за безбожний глум полських консистентів і урядників над українцями, за наругу католиків і уніатів над греко-рускою вірою. 5.Тоді/бо дійшло безладдє (y/в) Польщі до того, що робив усякий староста, усякий ротмістр, усякий значний чоловік, що йому (y/в) божевільну голову прийде, а найбільш із народом неоружним, з міщанами і хліборобами, которі не мали  жодного способу супротив його стати.

1. Через дефіс треба писати слова
А  що ж/то
Б  як/же
В  не всидів/би
Г  тоді/бо
2. В треба писати в усіх випадках, окрім
А  (у/в)чився
Б  (y/в)же
В  (y/в) Польщі
Г  (y/в) божевільну
3. Мякий знак не треба писати в слові.
А  іллєтся
Б  полських
В  українцями
Г  греко-рускою
4. Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А  перше
Б  друге
В  третє
Г  четверте
5. Кому перед  і слід поставити в реченні
А  другому
Б  третьому
В  четвертому
Г  пятому

Варіант 3
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.А подорожні були якось смутнії. 2. Ніхто б не сказав, що вони ідуть у гості до веселого пана Череваня. 3. От же вони вже й під Хмарищем. 4. А те Хмарище було окрите гаями, справді наче хмарами. 5. Кругом обняла його річка з зеленими плавами, лозами й очеретами.
 6. Через річку йшла до воріт гребелька. 7. А ворота в Череваня не прості, а державські. 8. Замість ушул рублена башта під гонтовим щитом, і під башту вже дубові ворота, густо од верху до низу цвяховані. 9. Бувало тоді, у ту старовину, таке, що і вдень і вночі сподівайсь лихого гостя татарина або ляха. 10.Так над ворітьми у башті було й віконце, щоб роздивитись перше, чи впускати гостя до господи, чи ні. 11. Над щитом гостроверхий гребінь із дубових паль, а округ хутора  годящий вал.

1. Слово, утворене способом переходу однієї частини мови в іншу, є в реченні
А  першому
Б  третьому
В  четвертому
Г  шостому
2. Прийменником  є слово
А  наче (речення 4)
Б  кругом (речення 5)
В  замість (речення 8)
Г  ту (речення 9)
3. Роль присудка виконують усі слова, окрім
А  смутнії
Б  не прості
В  сподівайсь
Г  віконце
4. Відокремленим означенням ускладнено речення
А  четверте
Б  восьме
В  девяте
Г  одинадцяте
5. Складносурядним є речення
А  пяте
Б  сьоме
В  восьме
Г  десяте


Варіант 4
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
Справді, Василь Невольник був собі дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з не/волі випущений ? не/величкий, похилий, а очі йому позападали і наче до  чого придивляються, а губи яко/сь покривились, що ти б сказав він і з/роду не/сміявся. У синьому жупанкові, у старих полотняних шароварах, да й те на йому було мов позичене.

1.Разом треба  писати всі слова, крім
А   не/волі
Б  не/сміявся
В   яко/сь
Г   з/роду
2. Неузгодженим означенням  є
А  такий мізерний
Б  випущений
В  у синьому жупанкові
Г  мов позичене
3.  На місці ? слід поставити
А  кому
Б  тире
В  крапку з комою
Г  двокрапку
4. Слово  мізерний  можна замінити синонімом
А  убогий
Б  нікчемний
В  змарнілий
Г  жалюгідний
5. Слово  наче  є
А  часткою
Б  вигуком
В  сполучником
Г  прийменником

Варіант 5
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Де ж пробував, де тинявсь попович паволоцький, Шрам, десять рік од Остряниці до Хмельницького?
2. Про/те багато треба було б писати. 3. Сидів він зимовником серед дикого степу на Низу взявши собі за жінку бранку туркеню; проповідував він слово правди Божої рибалкам і чабанам запорозьким; побував він на полі й на морі з низцями; видав не раз і не два смерть перед очима да й загартовався у воєнному ділі так, що як піднявсь на ляхів Хмельницький, то мав з його велику користь і підмогу. 4. Ні/хто краще його не ставав до бою; ні/хто не крутив ляхам такого веремія... 5. У тих/то случаях пошрамовано його вздовж і впоперек, що козаки, як прозвали його Шрамом, то й забули реєстрове його прізвище. 6. І в реєстрах-то, коли хочете знати, не Чепурним його записано. 7. Било козацтво в ту війну на те, що або пан, або пропав, то не кожен писався власним прізвищем. 8. Ідуть вони, аж бандура заговорила голосніше. 9. Од/далеки — так наче сама з собою розмовляла, а тут і голос почав підтягувати до неї.

1.Окремо треба писати
А  ні/хто
Б  про/те
В  тих/то
Г  од/далеки
2. Фразеологізм, що означає «здіймати колотнечу, спричиняти неспокій» є в реченні
А  третьому
Б  четвертому
В  сьомому
Г  восьмому
3. Безсполучниковим є речення
А  шосте
Б  сьоме
В  восьме
Г  девяте
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
А  третьому
Б  пятому
В  шостому
Г  восьмому
5. Префіксально-суфіксальним способом утворено слово
А  попович
Б  прізвище
В  записано
Г  оддалеки

Варіант 6
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Гляне Шрам, аж сидять на траві під липою і Божий чоловік, і Черевань, а перед ними стоїть полу/день.
2. Звався божим чоловіком сліпий старець/кобзар. 3. Темний він був на очі, а ходив без проводиря; у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені. 4. Що ж він робив із тими грішми? 5. Викупляв невольників із неволі. 6. Іще ж до того знав він лічити усякі болісті і замовлять усякі рани. 7. Може, він помагав своїми молитвами над недужим, а може, і своїми піснями; бо в його пісня лилась, як чари, що слухає чоловік і не наслухається. 8. За теє/то за все поважали його козаки, як батька; і хоть би, здається, попросив у кого остатню свитину з плечей на викуп невольника, то й ту б йому оддав усякий. 9. Тепер він розпочав смутную думу про Хмельницького, як умирав козацький батько
- Ой настала жаль/туга да по всій Україні...
1.Через дефіс треба писати всі слова, крім
А  полу/день
Б  старець/кобзар
В  теє/то
Г  жаль/туга
2. Вигуком є слово
А  аж (речення 1)
Б  що (речення 3)
В  іще (речення 6)
Г  ой (речення 9)
3.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А  шостому
Б  сьомому
В  восьмому
Г девятому
4. Слово  усякий  виступає в ролі
А  означення
Б  не є членом речення
В  підмета
Г  додатка
5. Прикладка є в реченні
А  першому
Б  другому
В  третьому
Г  пятому

Варіант 7
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Не один козак гірко плакав од сії думи, а Черевань тілько похитувавсь, гладючи черево; а щоки як кавуни: сміявсь од щирого серця. 2. Полковник Шрам, стоючи за деревом, дививсь на їх обох. 3. Давно вже він не бачив свого смішливого приятеля  і хоть би кришечку пер…мінився Черевань; тілько лисина почала наче більш вилискуватись. 4. А в божого чоловіка довга, до самого пояса, борода іще краще процвіла сідинами; а на виду дідусь просіяв якимсь світом. 5. Співаючи пісню, од серця голос…ть і до плачу довод…ть, а сам підведе вгору очі, наче бач…ть таке, чого видющий зроду не побачить. 6. Слухав його Шрам довго, а далі вийшов із-за дерева да й став навпроти Череваня.
1.На місці пропуску в словах слід вставити літеру и в усіх словах, крім
А  пер…мінився
Б  голос…ть
В  довод…ть
Г  бач…ть
2. Слово  чого  є
А  прийменником
Б  прикметником
В  сполучником
Г  займенником
3. «…як кавуни» виступає в реченні:
А  обставиною
Б  означенням
В  присудком
Г  підметом
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А  першому
Б  третьому
В  пятому
Г   шостому
5. Двокрапку в реченні 1 треба поставити, бо
А  друга частина виражає причину
Б  друга частина доповнює попередню
В  друга частина виражає наслідок
Г  після узагальнюючого слова

Варіант 8
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Світлиця в Череваня була така/ж, як і тепер буває в якого заможного козака (що ще то за луччих часів дід або батько збудовав). 2. Сволок гарний, дубовий, штучно покарбований; і слова з святого письма вирізані; вирізано і хто світлицю збудовав, і якого року. 3. І лавки були хороші, липові, із спинками, та ще й килимцями позастилані. 4. І стіл, і божник із шитим рушником округи, і все так було, як і тепер по/добрих людях ведеться. 5. Одно тілько диво було в Череваня таке, що вже тепер ніде не зуздриш. 6. Кругом стін полиці, а на тих полицях срібні, золоті й кришталеві кубки, коновки, пляшки, таці і всяка посудина, що то на війні поздобувано. 7. Як палили козаки шляхетськії двори і княжецькії замки, то все те мішками виносили. 8. Так-то бог тоді погодив козацтву, що тії вельможнії каштеляни і старости пишнії, несказанно горді, що гукали на гайдуків, сидя із сими кубками да конвами по/за столами, пішли в неволю до Криму або полягли головою в полі, а їх кубки стоять у козака в світлиці. 9. Іще ж по стінах висять і їх шаблі, пищалі під сріблом, старосвітські сагайдаки татарськії, шитії золотом ронди, німецькі гаркебузи, сталеві сорочки, шапки/сисюрки, що вкриє тебе залізною сіткою -  і ніяка шабля не візьме.
1. Через дефіс треба писати
А така/ж
Б по/добрих
В по/за
Г шапки/сисюрки
2. Слово  світлиця можна замінити синонімом, крім
А  вітальня
Б  горниця
В  світлина
Г  велика хата
3.  Слово  що  (речення 8) виконує синтаксичну роль
А  додатка
Б  означення
В  підмета
Г  не є членом речення
4. Дієприкметником є всі слова, крім
А  заможного
Б  покарбований
В  вирізані
Г  позастилані
5. Складне речення з підрядним означальним
А  першому
Б  другому
В  четвертому
Г  сьомому

Варіант 9
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1. Тілько ж Петру, Шрамовому синові, здалось найкраще у пекарні, … там не було ні шабель, ні сагайдаків, а тілько самі квітки да запашнії зілля за образами й поза сволоком, а на столі лежав ясний да в…сокий хліб. 2. Так Леся ж усе скрашала собою так, що вже справді годилось би сказати «У хаті в неї, як у віночку; хліб випеч…ний, як сонце; сама сидить, як квіточка». І розговоривсь із нею Петро, як брат із сестрою. 3. А сама Череваниха була пані ввічлива: знала як до кого з речами обернутись. 4. Так моєму козакові луччої компанії було й не треба: тут би він і засів на весь вечір, дивлячись на чорні дівоцькі брови да на шиті рукава. 5. І що то вже, як хороше вдасться! 6.Чи заговорить, чи рукою пов…де, чи піде по хаті усе не так, як хто інший: так усі й дивляться, і так усякому на душі,  мов сон…чко світить.

1.Літеру и треба писати в слові
А  в…сокий
Б  випеч..ний
В  пов..де
Г  сон..чко
2. Правильну вимову слова дивляться відображає фонетичний запис
А  [ дивл'ац:а]
Б  [ дивлац']
В  [ дивл'ац']
Г  [ дивл'атс']
3. Підрядне допустове речення утвориться, якщо на місці пропуску в реченні 1 використати сполучник
А  але
Б  так що
В  і
Г  хоч
4. Неоднорідні означення є в реченні
А  першому
Б   другому
В  четвертому
Г  шостому
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А  другому
Б  третьому
В  четвертому
Г  пятому

Варіант 10
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-5.
1.Черевань, стоячи з/боку, усе дививсь на Шрама, роззявивши рот, да слухав. 2. Як/же Шрам замовк, тоді він повернув шию до жінки, що то вона скаже. 3. А та вже тоді медовим голосом
Панотче, пан… полковник…, приятелю наш любий!
4. Нема на Вкраїні чоловіка, щоб не знав, чого стоїть старий Шрам, і який старшина, який полковник не оддав/би дочки за твого пана Петра? 5.  Не к тому, панотченьку, тут річ. 6. З дорогою душею раді й ми оддать за його свою дитину; тілько ж бо треба чинити таке діло по/християнськи. 7. Наші діди й баби, як думали заручати дітей то перше їхали з усею сім'єю на прощу до якого монастиря да молились богу. 8.  От бог давав дітям і здоров'я і талан на всю жизнь. 9. Се діло святе: зробімо ж і ми по-предківськи. 10. Знала Череваниха, що сказати: так і посадила Шрама мов горщок од жару одставила.

1.Правильною є форма кличного відмінка
А  пане полковниче
Б  пане полковнику
В  пане полковник
Г  пан полковник
2. Відносний прикметник вжито в ролі якісного в реченні А  першому
Б  другому
В  шостому
Г  сьомому
3.Через дефіс треба писати слово
 А  з/боку
Б  як/же
В  не оддав/би
Г  по/християнськи
4. Дієслово наказового способу є в реченні
А  другому
Б  шостому
В  девятому
Г  десятому
5. Кому пропущено в усіх реченнях, крім
А  третього
Б  сьомого
В  восьмого
Г  десятого



Немає коментарів:

Дописати коментар