Мета:
навчальна:
повторитийсистематизувати знання й навички з теми;
розвивальна: розвиватикультуруписьма,
аналізтатвореннятексту;
виховна: виховуватипрагненнязавждиписатиграмотно.
Внутрішньопредметнізв'язки: морфологія, орфографія; синтаксис,
пунктуація; мова, мовлення.
Міжпредметні зв'язки: мова,
література.
Тип уроку: повторення,
систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.
ХІД
УРОКУ
I.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Виразно
прочитайте текст. Яка його основна думка? Назвіть частину мови в ньому, що
вживається для зв’язку слів у реченні.
Нехай в твоїм серці любові
Не згасне священний вогонь,
Як вперше промовлене слово
На мові народу свого.
В. Сосюра
II.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
-Назвіть
усі частини мови, що зустрілись у тексті. Випишіть прийменники зі словами, до
яких вони відносяться.
Я в роки дитинства, бувало,
Читати любив цілу ніч,
І з Пушкіним вкупі звучала
Для мене Шевченкова річ.
М.
Тихонов
IV.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Тренувальні
і творчі вправи
Вправа 1
-Складіть
речення із запропонованих слів. Яку роль у реченні відіграють прийменники?
1. Школа, в, наша, бібліотека, гарна. 2. Любити, я,
читацький, записувати, думки, в, щоденник, цікавий. 3. З, корисно, батьками,
радитися.
Вправа 2
-Прочитайте
текст у ролях. Перепишіть його. Поясніть розділові знаки в кінці речень.
Підкресліть прийменники. Які слова вони зв’язують? Як пишемо прийменники зі
словами?
МИ ДЛЯ ВЕСНИ
-Черемшино, черемшино, чом стоїш
ти край села?
-Я на свято вийшла нині, ради
травня розцвіла.
-Ну а ти, трава шовкова, чом
зростала з-під снігів?
-З сонцем я вела розмову, я —
провідник теплих днів.
-Чом, берізки білокорі, сяєте з
гущавини?
-Нам травневі світять зорі! Ми — для свята!
Для весни! (О. Благініна)
(ЗЗТ : - Яку небезпеку несе розставання снігу навесні ?
(Фізкультхвилинка)
Вправа З
-Складіть речення, використавши вказані прийменники.
На,
для, над, за, у, з, без, про.
Вправа 4
-Перепишіть
речення. Уставте потрібний прийменник (до,
у, із). Поясніть їх правопис.
У 16 років Сковорода вступив ... Києво-Могилянської
академії, що славилась ... ті часи як один ... найкращих навчальних закладів у
слов’янських країнах.
Вправа 5
-Перепишіть
текст, розкриваючи дужки. Поясніть правопис прийменників. Чи є «Кобзар» Т. Г.
Шевченка у вашій домашній бібліотеці? Що вам в ньому подобається?
НАСТІЛЬНА
КНИГА УКРАЇНЦЯ
(З-поміж) безлічі книг, (із) якими має справу
історія світової літератури, поодиноко виділяються ті, що ввібрали (в) себе
науку віків і мають (для) народу значення заповітне. (До) таких належить
«Кобзар», книга, яку український народ поставив (на) перше місце (серед)
успадкованих (із) минулого національних духовних скарбів (За О. Гончарем).
Вправа 6
-Прочитайте
речення. Назвіть у них прийменники. Як їх пишемо з іншими словами?
1. Посаджені при дорозі вербички викидали жовті бруньки (С. Скляренко). 2. Уже й огні погашено по
селах (М. Рильський). 3.Я люблю
виглядати, коли йдуть із Каховки (О.
Гончар). 4. Сили миру незмірно більші від сил війни (О. Корнійчук). 5. Між людьми має панувати злагода і
взаєморозуміння.
V.ПІДСУМОК УРОКУ
Бесіда
-Для
чого служать прийменники в реченні?
-Як
їх пишемо з іншими словами?
VI. Д
/з . С.26; вик.
впр.55.
Немає коментарів:
Дописати коментар