Тема.
Повторення вивченого про словосполучення, речення та члени речення(2 уроки)Кл.р.:
- повторювати матеріал п. 47- 53,
1) Широкі, рівні вулиці розкинулись посеред міста. 2) Вулиці широкі, рівні.
УВАГА !!! На означення схожі й деякі складені іменні присудки, виражені прикметниками. Якщо прикметник стоїть перед іменником, до якого відноситься, і означає лише ознаку предмета,то виконує функцію другорядного члена речення — означення. А якщо прикметник стоїть після іменника і стверджує або заперечує наявність ознаки, то виступає в реченні присудком. На такий прикметник падає логічний наголос.
- УВАГА !!!
Деякі другорядні члени залежно від запитання можна визначити в реченні
як 1) додатки і як 2)обставини. Наприклад:
1) Струмок в’ється (серед чого?) серед гаю, як стрічечка.
2) Струмок в’ється (де?) серед гаю, як стрічечка (П. Тичина).
- Подумати й дати відповіді на питання:
1. Яку роль виконують другорядні члени речення в мовленні?
2. На які види поділяються другорядні члени речення?
3. Який член речення називається додатком? Що означає, на які питання відповідає, чим виражається?
4. Який член речення називається означенням? Що означає, на які питання відповідає, чим виражається?
5. Який член речення називається обставиною? Що означає, на які питання відповідає, чим виражається?
Немає коментарів:
Дописати коментар