1. Теорія :
а) § 14 (вивчити правила с.78- 79, звернути увагу на схеми СПР ! );
повторюю :
вивчіть напам'ять !!! підрядні сполучники та сполучні слова.
2. Письмово :
а) накресліть олівцем таблицю в зошиті, завершіть її ,
заповнивши колонку ЗАПИТАННЯ :
Тип підрядного речення
|
Запитання
|
Сполучники або сполучні слова
|
Означальне
|
який, котрий,
чий, що, де, куди, звідки;
що, щоб, ніби.
|
|
З'ясувальне
|
що, як, щоб,
мов, ніби, наче, аби, якби, коли, поки, доки, чи;
який, чий,
котрий, що, де, куди, звідки, як, чому.
|
|
Обставинні :
|
||
обставинне місця
|
де, куди,
звідки;
|
|
обставинне часу
|
коли, поки,
доки;
після того як,
відколи, відтоді як, з тих пір як
|
|
обставинне способу
дії, міри і ступеня
|
як, скільки,
наскільки;
що, чим...тим,
аж, що аж
|
|
обставинне
порівняльне
|
як, ніби, наче,
мовби
|
|
обставинне умови
|
якщо, коли,
якби, як, раз,аби
|
|
обставинне причини
|
бо, що,
оскільки, адже, тому що, через те що, внаслідок того що, у зв 'язку з тим що
|
|
обставинне мети
|
щоб, аби, для
того щоб, з тим щоб
|
|
обставинне
допустове
|
хоч, хай,
незважаючи на те що, дарма що
|
|
обставинне наслідку
|
так що
|
б) впр. 148 ;
в) блог від 12 січня 2020 року :
3. Дослідження – трансформація.
Трансформуйте прості речення в складнопідрядні. Визначте смислові
відношення між частинами складних речень.
Зразок.
Через розмиті дороги будівництво мосту припинено. – Будівництво
мосту було припинено, бо дороги розмило.
1. Після дощу яскраво зазеленіла озимина.
2. Раннього осіннього вечора йшов дощ.
3. Через рік у нашому місті збудували залізничний вокзал.
4. Улітку Уляна вибігла у садок милуватися деревами.
5. Під час походу хлопціі дівчата значно здружилися.
18. Творча робота.
Створіть зв’язне висловлювання, добираючи до кожного простого речення будь- яку
підрядну частину ( бажано різних типів ).
1. Після сніданку вона пішла по воду до джерела.
2. Присіла перед прозорою цівкою і замилувалася нею.
3. Десь у верховітті старих берестів сплеснула крилами горлиця.
4. Серце в дівчини несподівано обмерло.
II. Українська література.
1. Опр. підручн. с. 200- 202 (читати); відпов. на запитан. на с. 202(усно)
та письмово завд. № 1 внизу на с. 202
2. Вираз. читан. вірша- романсу Є. Гребінки «Човен».
3. Повтор. ТЛ: - романтизм, його осн. ознаки;
- романс ( виписати та вивчити визначення та характерні ознаки ).
Немає коментарів:
Дописати коментар