Translate

середа, 2 лютого 2022 р.

8-А л.! 03.02. + д.з. на 04.02.

 Тема. Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”

Кл.р.:                                                                    Епіграф       

Тягне людину  в болото.             

  Народна мудрість

1. Поміркуйте.

- Чи є актуальною тема трагікомедії? - Чому літературознавці назвали трагікомедію «Сто тисяч» класичним взірцем українського театру корифеїв? 

Словничок. Цікавий !

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F

2. Чи вже прочитали трагікомедію І.Карпенка-Карого "Сто тисяч" ? Пограймо :

Зміст : https://learningapps.org/4612578

Сюжет комедіїhttps://learningapps.org/display?v=ppqhk9spn18


3.  Робота зі словником літературознавчих термінів. Повторення визначень засобів комічного.         
   Гумор — різновид  комічного, відображення смішного в життєвих ситуаціях і людських характерах у доброзичливому тоні.
   Іронія — приховане кепкування, глузування. Також уживання слова в протилежному значенні. Наприклад, із серйозним виглядом удавано стверджують протилежне тому, що думають насправді про якесь явище чи людину. Іронія може бути доброзичливою, сумною, злою, дошкульною, гнівною. Дошкульна, гнівна іронія близька до сарказму.
   Сатира — вид художньої літератури в прозі чи віршах, у якому зображення здійснюється через різке осміювання, критику всього негативного. Об’єкт висміювання часто малюється в перебільшено смішному чи комічному вигляді.
   Сарказм — глузування над людиною, державою, діяльністю організацій, що ґрунтується на почутті переваги мовця над тим, про кого або що він пише, говорить чи до кого він звертається. Буває їдким, викривальним, гірким. Сарказм близький до гнівної іронії.     
   Гротеск — художній засіб, прийом, що ґрунтується на свідомому   перебільшенні, контрастах трагічного й комічного, де реальне в житті переплітається з фантастичним, страшне — із незвичайно смішним.
    Комічне змальовується за допомогою комічних ситуацій, змішання стилів, жартівливих та іронічних фразеологізмів, прислів’їв і приказок, макаронічної мови (мови, дуже засміченої іншомовними словами , зміненими на зразок іншомовних), гіпербол...

4. Знайдіть у тексті п'єси засоби сатири та випишемо цитати з твору
                                        ( по 2- 3 приклади)
- Народні прислів'я, приказки ...
- Поєднання різних стилів ...
- Прізвище-характеристика ...
- Зображення комічних ситуацій ...
- Пестливі слова в іронічному значенні ...

5. Прослухайте пісню "Money, money" (из к/ф "Кабаре") Лайза Минелли.
- Які асоціації виникли у вас ? :

- Гроші – руйнівна чи рушійна сила?
У творі «Сто тисяч» («Гроші») Карпенка-Карого принаймні троє людей прагнуть до збагачення. Це … (Хто ж це ? - Ваша відповідь .

6. Скільки вам потрібно грошей і для чого?
7. Чи все можна придбати за гроші ?

8. Перегляд відеоуривку про зустріч Калитки та Невідомого з фільму «Сто тисяч» (1958р.) за однойменною п’єсою Карпенка- Карого ( від 09.27. до 13.27.) :

- Про що був епізод? Хто з героїв брав участь у розмові?                

9. Вгадай героя за реплікою(усно) :
       
1. «Ох, земелько, свято земелько приобрітав би тебе без ліку»
2. «Чув я, що Жолудь нечисті гроші має, від самого, не при хаті згадуючи, сатани. Тільки ж де вони з ним познайомились і як? От що цікаво! 
3. «… у всякого своя комерція. У нас фабрика на весь світ,другой такой нема; ми продаємо тисячу за п'ятдесят рублей». 
4. « Неділя свята, а ти ні світ, ні зоря вже й жереш! Не пропадеш, як до обіда попостиш хоч раз у тиждень» . 
5. «Бий, бодай тобі руки посохли! У замолоду з синяків не виходила, бий і на старість! Харциз коняку жаліє, а жінку бить збирається… . 
6. «Не журіться, я зумію заховать, аби було що» . 
7. «Буде здоров`я, будуть і гроші, а я навіки від них відрікаюсь, ніколи в світі не буду хотіти більше, ніж Бог дає» . 
8. «Обікрали… ограбили…Пропала земля Смоквинова! Нащо ви мене зняли з верьовки? Краще смерть, ніж така потеря» . 
9. « Сором людям в очі дивиться! А ми ж пішки поспіємо на шапкобрання. Так буде, як у ту неділю: люде з церкви, а ми в церкву» . 
10. «Одразу ж не можна! Ви візьміть прімєр з свині: от вона ходить на подвір'ї худа, обдряпана, а закинули ви її в саж, стали харчі кращі давать, то вона помалу й отягнеться, а там і сало наростає — так і ви… Опит — велікоє діло!»
 
10. Проблемне питання :
- Чому сміються люди? Як їх посмішка впливає на оточуючих?
- Які засоби сатири вам відомі?
- Що і як висміює мистець у п’єсі?
- З кого насміхається автор твору?
- Чи можна ці образи вважати комічними?

11. Чи погоджуєтеся ви з такими висновками ? 👇
Ідеальних людей немає, але є людські гріхи, з якими не можна миритися, не
можна прощати (наприклад, самогубство) і є вади характеру, які можна
осуджувати, осміювати, але прощати, розуміти причини їхнього виникнення.

  
Д.з. на 04.02. :
- обери свій рівень та виконай завдання, надішли !

1.
Рівень:  достатній.                           
Літературний диктант

1.  Що означає прізвище головного героя? 
2.  Хто такий Копач ? 
3.  Про чиє весілля йдеться у першій дії 
4.  Скільки землі у Калитки ? 
5.  Як заробив Калитка гроші на придбання землі? Чому Савка прийшов до Герасима ? 
6.  Про що свідчить той факт ,що Савка і Калитка –куми?.
7. З ким Савка готовий спілкуватися ,аби дістати гроші? .
8. Що запросив Калитка за позичені гроші ?
9. Чому Калитка серед зразків ,які дав йому Невідомий, не міг відрізнити фальшивих грошей від справжніх? 
10. З якою прихованою метою батько посилає Романа до Пузирів? 
11. У чому, за розповіддю Романа, виявилася нечесність Калитки?

Рівень : середній. Заповнити "Анкета Г.Калитки" :

Калитка в трагікомедії І. Карпенка – Карого

«Сто тисяч»

Країна

Ім’я автора

Жанр твору

Головний герой

Що означає ім’я головного героя?

Формула щастя головного героя на початку життя

Бажання

Які добрі вчинки головного героя?

Його найкращі друзі – це…

Відношення до людей, до себе

Причини, які спонукали героя до таких учинків

 

Що чатувало героїв у кінці твору?



2. Уміти характеризувати героїв, висловлювати власні думки та враження.
3.
Перегляд відео : https://www.youtube.com/watch?v=rpyZUo39nBk&t=3s

Відео присвячене роздумам над комедією Івана Карпенка-Карого "Сто тисяч". Тут Ви зможете почути про стилістичні особливості художнього тексту. Це відео допоможе зрозуміти, чи варто читати названий твір. Обов'язково шукайте файл "Найцікавіше про..." в стрічці каналу "Пані Вчителька" у Telegram, адже в ньому міститься інформація щодо аналізу (тема, ідея і т.д.).
Приємного перегляду!)

Немає коментарів:

Дописати коментар