Translate

неділя, 31 жовтня 2021 р.

6- А! Фразеологія. Для кл.роботи👍

Прочитати вірш, порахувати фразеологізми, пояснити лексичне значення.

              Веремій

 Це дідусь хороший мій,

 Звуть його так – Веремій.

 Так він дивно розмовляє,

 Що попробуй – зрозумій!

 В цирку був я з дідусем –

 Ми там бачили усе:

 І жонглера, і ведмедя

 На швидкім велосипеді…

 Я крутивсь, дідусь спитав:

 - Ти прийшов ловити гав ?

 Ну й дідусь мій Веремій!

 Що він каже? Зрозумій.

 Грались ми з Рябком кудлатим –

 Посварилися із братом.

 Брат мовчав і я мовчав, 

 А дідусь обох повчав:

 - Так до бійки недалеко!

 Що це ви розбили глека?

 Братик, плачучи, сказав:

 - Глека я не розбивав!

 Ну й дідусь мій, Веремій!

 Що він каже ? Зрозумій.

 Ми були біля криниці, 

 З неї я хотів напиться,

 Нахиляюсь, гнуся, гнусь –

 До води не дотягнусь…

 А дідусь мій: - Що ? Попив?

 Шилом патоки вхопив?

 Знов мені не зрозуміло:

 Тут – ні патоки, ні шила!

 Ну й дідусь мій, Веремій!

 Що він каже? Зрозумій.

 Братик спать ніяк не хоче:

 Хоч і сонні в нього очі,

 Вередує: - Я не ляжу!

 А дідусь ласкаво каже:

 - От якби ти зараз ліг –

 Ти б заснув без задніх ніг!

 Братик ліг, питає в нього:

 - Де ж у мене задні ноги?

 Ну й дідусь мій, Веремій!

 Що він каже? Зрозумій.

 Я, сестричка й менший брат

 Втрьох збирали виноград,

 Сперечалися ми все:

 Хто з нас кошик понесе?

 Дідуся ми розгнівили:

 - Що ви кашу заварили?

 - Де ж та каша? – мовив брат. –

 Ми ж збирали виноград!

 Ну й дідусь мій, Веремій!

 Що він каже? Зрозумій.

                                      Грицько Бойко

  

        Бесіда за питаннями:

1. Що вивчає фразеологія як наука?

2. Що таке фразеологізм?

3. За допомогою чого можна з’ясувати значення фразеологізмів?

https://olexosvita.blogspot.com/2017/10/6-6-7-7-10-11.html?m=0

- Робота з матеріалом підручника ₴ 12.

- Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.


1. Завдання № 1.

Закінчити речення за допомогою фразеологізмів, поданих у довідці.

1.Місто він своє знає як ...

2.Нові будинки ростуть як ...

3.Крутиться зранку до вечора як ...

4.Схожі ми з сестрою як ...

5.Дощу цієї весни було мало як ...

6.Після хорошої зарядки сон як...

7.Дізнавшись, що починається футбол, Сашка як...

Довідка. Свої п’ять пальців;  гриби після дощу; муха в окропі; дві краплі води; кіт наплакав; рукою зняло; вітром здуло.


2. Завдання № 2.

Дібрати до поданих фразеологічних зворотів антонімічні й увести їх у речення.

1. Хоч голки збирай - ...

2. Рукою подати - ...

3. Як з хреста знятий - ...

4. Як кішка з собакою - ...

5. Приходити до пам’яті - ...

Довідка: хоч око виколи; за тридев’ять земель; кров з молоком; душа в душу; втратити свідомість.


3. Завдання № 3.

Переглянути матеріал за покликанням обов'язково:

https://olexosvita.blogspot.com/2020/03/11.html?m=0

https://youtube.com/playlist?list=PLKEoNWHhvSgUqOe2wu5Bi4tLgzuwuIdn7


4. Завдання № 4.

                           Тест




Немає коментарів:

Дописати коментар