Translate

понеділок, 22 квітня 2019 р.

ЗНО- 2019. 11- Б ! Виконайте всі варіанти .

Частина 1

Вправи № 1–7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

Виберіть правильний варіант відповіді
1. Не відмінюються всі слова рядка… А Журі, вікно, метро. Б Таксі, ательє, бюро. В Тире, вапно, пальто. Г Турне, графіті, колесо.
2. Синоніми наведено в рядку… А Адресат — адресант. Б Добрий — гарний. В Привозити — приводити. Г Гарний — поганий.
3. Фразеологічний зворот ужито в рядку… А А хмари пливуть, як стрімкі води Дніпра. Б Людська заздрість гірша, як слабість. В Він бачив його наскрізь. Г Він і став як гора.
4. Складним є речення… А Почалися виступи, що позначилися на довгій, але блискучій спортивній кар’єрі Марії Ковач (І. Конончук). Б Жити — це не значить тільки брати… (Д. Ткач). В Стара виразка, розкопирсана нечистими руками, защеміла в Чіпчинім серці (Панас Мирний). Г Сонце стояло над головою, як сковорода, розкалене, та наче вогнем пекло.

Прочитайте текст і виконайте завдання 5–7 до нього
(1) Народний костюм — це не просто історія. (2) Це краса і душі, і життя. (3) На цій барвистій виставці я задумалася — а як нам зробити так, щоб ця краса знову засяяла на наших хлопцях і дівчатах? (4) Безперечно, тут свій позитивний вплив матиме створення Музею народного вбрання України та виступи студентських колективів аматорського мистецтва навчальних закладів Мінагрополітики. (5) А я думаю, що варто було б провести у навчальних закладах конкурси на власноруч виготовленний костюм, вишиту сорочку, блузку тощо. (6) Тоді не тільки мамина, а й дівоча сорочка буде вишивана біла і душі мила… (За Т. Даценко).
5. Вставне слово є в… А Другому реченні. Б Четвертому реченні. В П’ятому реченні.
Г Шостому реченні. 6. Орфографічну помилку допущено в слові… А Створення.
Б Виготовленний. В Власноруч. Г Мінагрополітики.
7. Пунктуаційну помилку допущено в… А Другому реченні. Б Третьому реченні. В Четвертому реченні. Г П’ятому реченні.

Завдання 8–23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

Виберіть правильний варіант відповіді
 8. Усі слова написані правильно в рядку… А Розкутий, беззахисний, півміста, не ллється.
Б Віддати, безжурний, півєвропи, неефективний. В Аніхто, деякий, півнап’яту, овочезаготівельний. Г Розширення, синергетично-узгоджений, лісостеп.
9. Літеру з на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка… А Ро..гублений, бе..зубий, ..чепити, ..хопити. Б Ро..битий, бе..захисний, ..робити, ..малювати. В Ро..кутий, бе..толковий, ..питати, ..хитрувати. Г Ро..митий, бе..глуздий, ..мити, ..простувати.
10. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка… А Свіжіс..тю, радіс..тю, подвоєн..я, барок..о. Б Гордіс..тю, заздріс..тю, молодіс..тю, інтермец..о. В Жовч..ю, мудріс..тю, Керч..ю, бон..а. Г Латат..я, л..ється, навман..я, тон..а.
116 Українська мова. 11 клас: тестові завдання, відповіді
11. Апостроф пишеться в усіх словах рядка… А Мавп..ячий, м..ятний, св..ято, тьм..яний.
Б Духм..яний, медв..яний, об..ява, роз..ятрити. В Торф..яний, Лук..ян, узгір..я, від..їжджаю.
Г Рутв..яний, без..язикий, цв..ях, верб..я.
12. Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні. А Три гектара. Б Двадцять зошитів. В Півтора кілограми. Г Двадцять олівці.
13. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку… А Яскравіший, найдобріший, щонайменший, легший. Б Прелагідний, самий добрий, якнаймиліший, менш сві- жіший. В Нелегкий, самий ніжний, щонайпрестижніший, претонкий. Г Самий тихий, якнайдивніший, найрозумніший, більш дивний.
14. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку.. А Савич, Миколайович, Степановна, Ігоровна. Б Савович, Костянтиновна, Валерієвич, Валентинівна. В Ілліч, Кузьмич, Вікторовіч, Хомич, Олександрівна. Г Іллівна, Арсенівна, Святославович, В’ячеславівна.
15. Правильно утворені дієслівні форми в рядку… А Виконують, грають, колють, знають.
Б Колять, щиплять, оцінюють, вирішують. В Стверджують, прискорють, гноять, люблять.
Г Співають, скаламучують, розуміють, спотворють. 16. Граматично правильно утворено словосполучення… А По плану, після повернення, за умови, до снаги. Б Не під силу, на українську, через хворобу, у питанні. В За допомогою, на замовлення, в разі випадку, біля входу. Г При дослідженні, для вивчення, у справі, щодо нього.
17. З великої літери треба писати тільки перше слово в рядку… А (О, о)рганізація (О, о)б’єд- наних (Н, н)ацій. Б (В, в)елика (В, в)едмедиця (сузір’я). В (В, в)верховний (С, с)уд (України).
Г (М, м)іністерство (К, к)ультури (України).
18. Усі слова треба писати через дефіс у рядку… А На / гора, таки / прийшов, за / умови, виконай / но. Б Прийшов / таки, пів / Європи, будь / що / будь, по / латинськи. В По / нашому, де / не / де, в / гору, до / дому. Г По / нашому / полю, пліч / о / пліч, як / не / як, хвили- на / в / хвилину.
19. Сполучник умови вжито в реченні… А Коли прийде вечір, вони розійдуться додому. Б День був сонячним, і небо здавалося ще більшим. В Якщо будеш ретельним, то все вирішиш правильно. Г Однак ми не підемо додому до самого ранку, бо опівночі повинні брати соми (За Гр. Тютюнником).
20. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки пропущені)… А Сонце зайшло і чорна вода розсмоктала тіні від удилищ (За Гр. Тютюнником). Б Там трава голуба в золотючій росі і дівчата усі Афродіти (За В. Забаштанським). В Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе (За М. Рильським). Г Потім дивись і знявся котрийсь полетів а в червоному дзьобі жабеня (За Гр. Тютюнником).
21. Укажіть рядок, у якому має бути тире (розділові знаки пропущені). А Одцвіли задумливі каштани поскидали пух легкий тополі (О. Духнович). Б Багато біди мало розуму (О. Духнович). В Надвечір лихо склалось страшенна буря зразу заревла (Л. Глібов). Г Троянда не розквітне її спалило сонце (В. Чумак).
22. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Із гордістю сина кажу я про те … обрати… А Що мати мені — Україна (М. Луків). Б І згадую рідну Україну. В Але Україна у серці квітне. Г Бо я громадянин України!
23. Фонетично правильно записано слово в рядку (виділено жирним наголошений голосний)… А [м’іс'яц']. Б [г°ол°упка]. В [залиешайец':а] — и наближене до е. Г [анекдот].

Завдання 24–28 передбачають установлення відповідності
24. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово): На сонячному пагорбі,  (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли.
А Прикметник. Б Дієприкметник. В Прислівник. Г Прийменник. Д Дієприслівник.
25. Доберіть до фразеологізмів антоніми.      Фразеологізм              Синонім
1 Хоч вовком вий. А Витрішки продавати.   Б Клювати носом.  В Хоч головою об стіну бийся.  Г Як з гуски вода.  Д Сьома вода на киселі.
2 Мов церковна миша. А Мов у Христа за пазухою.   Б Як мак начетверо.   В Жити з бідою. 
Г Ловити ґав.   Д Мов Пилип з конопель. 3 Гострий на язик.  А Дотепний.   Б Злий. 
В Кумедний.  Г Жадібний.  Д Глузливий. 4 Знімати стружку. А Ображатися.   Б Сваритися. 
В Потурати.  Г Картати (гостро критикувати).  Д Виручати. 2
26. Утворіть граматично правильні словосполучення, поєднавши слова, позначені цифрами, і форми слова, позначені буквами.
1 Взяти. 2 Доглядати. 3 Залицятися. 4 Прийняти.
А За хворим. Б Хворого. В До дівчини. Г В дар. Д Участь.
27. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.
Член речення 1 Означення. 2 Додаток. 3 Підмет. 4 Присудок. 
Речення А Матеріал є зрозумілим. Б Ми з сестрою сиділи. В Вони йшли в магазин.
Г Освітлений сонцем степ ще дрімав. Д Марічка любить яблука.
28. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах.
Вид підрядного 1 Часу. 2 Умови. 3 Означальне. 4 З’ясувальне.
Приклад А Коли буде п’ята, він повернеться. Б Коли посієш вчасно, вродить тобі рясно.
В Я знаю, коли ти повернешся. Г Не прийшли, бо втомились. Д Пам’ятаю день, коли ми пішли на екскурсію вперше.

Читання й аналіз тексту
Завдання 29–36 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний.
Виберіть правильний варіант
                                    УСЛАВЛЕНиЙ ДАВНьОУКРАЇНСьКиЙ КНиЖНиК
Яскравий розвиток української культури старокняжої доби припадає на Х–ХІІ ст. Давньоукраїнська держава з центром у Києві здобула собі у світі важливе становище і створила благодатні умови для розвитку архітектури, мистецтва й освіти. За південною околицею стародавнього Києва, поблизу резиденції київських князів Берестово, ченці Антоній і Феодосій 1051 року заснували в печерах православну чернечу общину, котра 1062 року остаточно сформувалася у монастир. Цей монастир став головною твердинею і розповсюджувачем християнства і згодом отримав статус Свято-Успенської Києво-Печерської
 лаври. Найдавніший з усіх монастирів Європи, Печерський монастир зіграв велику роль у розвитку української культури як просвітницький центр літописання.
Започаткував печерське літописання ігумен Никон. У 60-х ро- ках XI ст. він продовжив Найдавніший Київський літописний звід і склав Другий літописний звід. З 1062 року Печерський літопис розпочав точно датувати події, вказуючи рік, місяць, число і день. Чи не найбільшої слави серед літописців рукописних книг зажив преподобний Нестор, який увійшов в історію як автор видатного історичного твору «Повість минулих літ». Тут слід зазначити, що найдавніший літопис, котрий зберігся до наших днів, написаний на пергаменті ченцем-переписувачем Лаврентієм і має назву Лаврентіївського. Подібно до інших, це літопис подій, поданих до того в інших, давніших історичних документах. До Лаврентіївського літопису належить і велична пам’ятка слов’янської культури «Повість минулих літ» преподобного Нестора. Інформація про життя печерського святого Нестора-літописця з’явилася у виданні «Києво-Печерського Патерика», вперше видрукованого церковнослов’янською мовою у лаврській друкарні. Відомо, що народився преподобний Нестор 1056 року в Києві. Сімнадцятирічним юнаком він прийшов до Печерського монастиря послушником, прийнявши свій постриг за ігумена Стефана, і був висвячений у сан ієродиякона. Сповнений смиренності, чистий душею юнак для пошуку істини обрав своїм послухом книжкову справу і мав палку жагу до історії та літератури. Свято шануючи рідну мову, він ґрунтовно опанував грецьку та латину і досконально вивчив історію християнства. Ймовірно, преподобний Нестор удосконалював свою освіту в багатій монастирській бібліотеці та в колосальній бібліотеці Ярослава Мудрого. За старокняжої доби кожен великий київський князь мав свого літописця, який прославляв його рід і діяння самого князя на благо держави. Печерському подвижнику Нестору випало увіч- нити для історії життя київського князя Святополка-Михайла, за князювання котрого стольний Київ збагатився архітектурним дивом — красенем Михайлівським Золотоверхим собором. Про великий авторитет Нестора свідчить той факт, що Святополк довірив йому користуватися великокнязівським архівом. Таким чином, преподобний отримав можливість вивчати державні договори та інші важливі документи. З побожним трепетом ставився печерський книжник до літописання, освячуючи свою працю молитвою.
Уже в першому творі «Читання про життя й погублення блаженних мучеників Бориса і Гліба», які стали першими національними святими Київської Русі, у Нестора проявився неабиякий хист до літературної праці. Ще яскравіше його самобутній письменницький талант розкрився у «Житії преподобного Феодосія Печерського» та в наступних творах про перших печерських преподобних подвижників. «Житіє преп. Феодосія», який помер 3 травня 1074 року, було написане до майбутньої канонізації ігумена Феодосія і освячення храму Успіння Божої Матері з перенесенням до нього мощей нового святого. З різних причин канонізація ігумена відбулася пізніше, 1108 року. Та прославила Нестора як історика і письменника його «Повість минулих літ» — найвидатніша пам’ятка слов’янської культури. У цьому монументальному творі геніальний Нестор словом зафіксував на пергаменті давню історію слов’ян, вписавши її до світової культури. Преподобний оповів про князів Аскольда і Олега, Ігоря і Святослава, про княгиню Ольгу, котра у 50-х роках Х ст. прийняла святе хрещення у Константинополі, про хрещення князя Володимира в Корсуні та хрещення киян, внаслідок чого християнство стало державною релігією. З метою більш ґрунтовного дослідження історичних подій, Нестор постійно вишукував першоджерела, пов’язуючи минулі події із сучасністю. 1107 року він побував у Володимир-Волинському та Зимненському, Святогорському монастирях. Після цих відвідин літописець долучив більшу частину Волинського літопису до «Повісті…». Майже двадцять років завзято працював печерський подвижник, використовуючи зміст попередніх літописів, архівні документи, пам’ятки давньої писемності, народні оповідання, перекази, легенди… Саме Нестор вписав до «Повісті…» перші державні документи давньоукраїнської доби — тексти договорів князів Олега, Ігоря, Святослава з Візантією. Нарешті титанічна робота над епохальним твором бл. 1113 року була завершена. Перший український історик преподобний Нестор у «Повісті минулих літ» подав хроніку подій до 1110 року
(За В. Снігірем, 681 слово).
29. Ознаками стилю тексту є…
А Уживання термінів, спеціальної фразеології, логічність, точність, обґрунтованість викладу.
Б Повтори, пристрасність викладу (захоплення), наявність окличних речень, питань, уживання суспільно-політичної лексики, емоційно забарвлених слів, фразеологізмів. В Широке уживання побутової лексики, емоційно забарвлених і просторічних та застарілих слів. Г Переважання стилістично нейтральних мовних засобів, уживання канцелярської лексики, відсутність емоційно забарвлених слів, гранично точний виклад.
30. Продовжіть речення Слово сан має значення… А Чин людини. Б Громадське становище духовної особи, звання. В Певний прошарок у суспільстві. Г Держслужбовець.
31. На який час припадає розвиток української культури старокняжої доби?
А Х–ХІІ ст. Б ХІ–ХІІ ст. В ХІІ–ХІІІ ст. Г Х–ХІІІ ст.
32. Хто започаткував печерське літописання? А Микола. Б Никон. В Лаврентій. Г Нестор.
33. У чому суть Лаврентіївського літопису? А Це опис подій. Б Це перелік дат. В Це список імен. Г Це цитати відомих людей.
34. Назвіть найвидатнішу пам’ятку слов’янської культури. А «Летопись временных лет».
Б Лаврентіївський список. В «Повість минулих літ». Г «Житіє Феодосія Печерського».
35. Продовжіть речення Описуючи факт прийняття святого хрещення Ольгою, Володимиром, киянами, автор ставив на меті показати… А Могутність впливу князівства. Б Непересічність історії державності. В Єдність слов’янського народу. Г Що християнство стало державною релігією.
36. До якого стилю належить поданий текст? А Художнього. Б Публіцистичного. В Наукового. Г Розмовного.

Частина 2 
Власне висловлення
Підтримайте або спростуйте думку, висловлену Г. Тютюнником: «Мало — бачити. Мало — розуміти. Треба любить. Немає загадки таланту. Є вічна загадка Любові» Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування. Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури (зазначте назву твору, укажіть проблему, порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки. Орієнтовний обсяг роботи — 1 сторінка (200–250 слів).


















































































Відповіді до пробного тестування
1-Б. 2-Б. 3-В. 4-А. 5-Б. 6-Б. 7-Б. 8-А. 9-Б. 10-Г. 11-В. 12-Б. 13-А. 14-Г. 15-А. 16-В. 17-Г. 18-Б. 19-В. 20-Б. 21-Б. 22-В. 23-В. 24 — (1-В, 2-В, 3-Б, 4-А). 25 — (1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г).
26 — (1-Д,  2-Б, 3-В, 4-Г). 27 — (1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А). 28 — (1-А, 2-Б, 3-Д,  4-В). 29-А. 30-Б.
31-А. 32-Б. 33-А. 34-В. 35-Г. 36-Б.

Орієнтовна шкала оцінювання 
Кожне правильне завдання — 1 бал;
у завданнях з кількома варіантами відповідей — кожне правильне поєднання цифра + буква = 1 бал.
12 балів — 51 відповідь; 11 балів — 50–47 відповідей; 10 балів — 46–43 відповіді; 9 балів — 42–36 відповідей; 8 балів — 35–30 відповідей; 7 балів — 29–27 відповідей; 6 балів — 26–21 відповідь; 5 балів — 20–17 відповідей; 4 бали — 16–11 відповідей; 3 бали — 10–7 відповідей; 2 бали — 6–5 відповідей; 1 бал — менше 5 відповідей.                                                     


































Тестові  завдання 

Варіант А

1. Правильно подано тлумачення фразеологізму зуби з’їсти у рядку: А торкнутися найболючішого, того, що найбільше хвилює; Б мати великий життєвий досвід; В укрити ганьбою, соромом; Г почати кричати, лементувати; Д ретельно щось виконувати.
2. У реченні відокремлюються обставини, якщо вони виражені: А прислівниками;
Б прикметниками; В дієприкметниками і дієприкметниковими зворотами; Г дієприслівниками і дієприслівниковими зворотами; Д числівниками.
3. Відбувається спрощення в групі приголосних на письмі в усіх словах рядка: А проїз..на, безжаліс..но, гіган..ський, ряс..ний; Б доблес..ний, цінніс..ний, захис..ник, студен..ський;            В безжаліс..ний, тріс..нути, форпос..ний, улес..ливий; Г бряз..нути, навмис..не, тис..нути, пропагандис..ський; Д блис..нути, сутніс..ний, благовіс..ний, благочес..ний.
4. Допущено помилку в правописі присвійних прикметників у рядку: А Мелащин, Раїсин, ковалів; Б голубиний, Ольги, доччин; В Мусіїв, свекрушин, майстрове; Г Ігорів, Маріїн, зміїний; Д Батьків, Софіїн, солов’їний.
5. Правильно написано всі слова іншомовного походження в рядку: а інтермецо, оппонент, бравісимо, бароко; Б лібрето, вар’єте, досьє, Вірджинія, імміграція; В Сирія, сольфеджіо, беладона, мадона; Г Джульєтта, сюрреалізм, голандський, акомпанемент; Д тонна, кон’юктура, по-сицилійські, чилі.
6. Усі закінчення у формі родового відмінка однини вжито правильно в рядку: А зеленого лугу, апарату президента, під час розрахунка, стрибка вгору; Б високого даху, краси лондона, вдалого малюнка, яскравого вогню; В минулого вівторка, політичного блоку, хімічного елементу, Діда Мороза; Г широкого нілу, долара в кишені, куреню на полі, відкритог о складу; Д вищого ґатунку, особового займенника, гордість колектива, боятися морозу.
7. Граматичний зв’язок не порушено в сполученні числівника з іменником у рядку: А півтора року, дві третіх доби; Б дві десяті відсотка, чотири ножиці; В двоє лошат, з першим лютим;        Г п’ять із чвертю року, два заручники; Д одна друга кілограмів, три сьомих метра.
8. Усі складні слова потрібно писати через дефіс у рядку: А важко/хворий, віце/президент- ський, північно/західний; Б військово/технічний, діаметрально/протилежний, літературно/художній; В високо/кваліфікований, радіо/телефонний, середземно/морський; Г парусно/моторний, блідо/рожевий, історико/культурний; Д автомобільно/транспортний, вище/зазначений, ясно/зелений.
9. Прикладка не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено): А Доля Олеся Гончара світоча української нації сповнена любові до рідної землі. Б Генетика як самостійна біологічна наука сформувалася в XX ст.  В Де Залізняк душа щира де одпочиває?     Г Солов’ї нічні товариші мої у сад злетілись до вікна. Д Богдан як індивідуаліст сидів окремо.
10. Правильно записано всі числівники в рядку: а двомастами сорока, чотирмастами шістидесяти восьми; Б сімдесятьома сімома, тисячу дев’ятий; В семистам сімдесятьом чотирьом, двадцятивосьмитисячний; Г чотиристами тридцятьма, тисяча сорока шістьма;           Д трьомастами сорок шістьма, тисячою.
11. через дефіс слід писати всі прислівники в рядку: а часто/густо, по/англійськи, якось/то, без/угаву; Б як/от, по/латині, де/таки, десь/не/десь; В рука/в/руку, віч/на/віч, де/факто, аби/як;          Г десь/інколи, по/іншому, по/части, хоч/не/хоч; Д по/всякому, на/гора, на/троє, як/най/більше.
12. Усі словосполучення написано правильно в рядку: а гострий біль, одноманітне меню, розумна шимпанзе, весь Перу. Б поважний маестро, прийшла міс, швидкий кенгуру, прозорий тюль. В весела попурі, мудра Дороті, офіційний аташе, барабанний дріб. Г крикливий какаду, вчена ступінь, важка путь, мудрий кюре. Д широке Дніпро, цікава леді, чергове кліше, яскрава гуаш.






















































































Варіант  А
Правильні відповіді
номер завдання  1     2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12
відповідь             Б    Г   Д    Б    Б    Б   А    Г   Б     В     Б     Б




Варіант І
1. Усі приголосні дзвінкі у рядку: а слово, дзвін, щавель, доля; Б дзьоб, розмова, полин, бур’ян; В день, щілина, джерело, зерно; Г мир, клопіт, малина, брова; Д основа, орфограма, джерело, село.
2. Подвоєння та подовження літер в усіх словах відбувається в рядку: А  бов..аніти, тряс..я, Він..иччина, Галич..ина; Б небез..ахисний, од..звеніти, перлин..о, білопін..ий; В Сав..а, во..з’єднати, вікон..иця, окаян..ий; Г огнен..ий, благословен..ий, латун..ий, шален..ість;                Д мерзен..ий, умотивован..ий, і..раціональний, страшен..ий.
3. літеру и слід писати в усіх словах іншомовного походження рядка: а єп..скоп, пр..оритет, бурм..стр, Адд..с-Абеба; Б Ц..церон, бургом..стр, С..рія, ч..нгісхан; В д..лема, Гр..нвіч, ч..каго, ск..пидар; Г ч..пси, к..парис, адаж..о, кос..нус; Д С..ц..лія, бронх..т, Т..бет, Кр..т.
4. Усі слова пишуться без м’якого знака у рядку: а тон..ший, таріл..ці, красун..чик, ковз..кий;      Б рибал..ці, піс..ня, натал..чин, брин..чати; В він..єтка, в..йокати, лл..є, Хар..ків; Г мен..ший, батал..йон, Ігор.., Гет..манщина; Д Афанас..єв, консул..ський, кін..ця, дитин..чин.
5. Правильно записано всі числівники в рядку: а трьомастами шістдесяти восьми, сімомадесятьма сорока; Б сімидесяти чотирьох, тисяча дев’ятий; В сьомастами вісімдесятьма дев’ятьома, двадцяти восьми; Г чотиристами сімдесятьма, тисяча п’ятдесятьома шістьома;      Д трьомастами сорока шісти, одинадцятьома.
6. Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку: а по/українськи, повік/віки, будь/що/будь, плече/в/плече; Б усього/на/всього, вряди/годи, хтозна/коли, з/посеред; В пліч/о/пліч, на/гора, сьогодні/завтра, наді/мною; Г по/латині, ім’я по/батькові, на/самоті, хтозна/коли; Д що/небудь, що/весни, аби/коли, день/у/день.
7. Усі складні слова потрібно писати разом у рядку: А проф/спілковий, папів/оберт, багато/тисячний, член/кореспондент; Б тепло/обмінний, радий/радісінький, шести/денка, пів/огірка;  В чотирьох/актний, перекоти/поле, пів/аркуша, кілька/мільйонний; Г сто/відсотковий, теле/апаратура, лісо/степовий, соціал/демократичний; Д вище/згаданий, глухо/німий, історико/культурний, червоно/гарячий.
8. Всі іменники у родовому відмінку множини мають закінчення ‑ів, ‑їв: А батько, гість, степ, день; Б сом, громадянин, соловей, герой; в робітник, підпис, татарин, товариш; Г раз, болга- рин, кінь, метр; Д хазяїн, грузин, солдат, осетин.
9. Означено-особовим є речення: а Боїшся вовка — не ходи до лісу (Народна творчість).           Б За що, не знаю, називають хатину в гаї тихим раєм (Т. Шевченко). В Розпалімо знов багаття з іскр надії. Г Потемніло, завітрило, закрутила курява (С. Васильченко). Д Субота. Вечір.
10. Не відокремлюється означення в реченні (розділові знаки пропущено): А незабаром показалось село мальовничо розкидане над річкою по горі. Б Знесилений пригнічений Микола опускається на землю і вдивляється на захід (В. Шевчук). В Омиті росами квітки розтулюють повіки. Г Дівчина вражена посміхнулась. Д Вранці срібнохолодні роси слалися і дикі кози стрункі й полохливі виходили пастись на галявину.
11. лексичної помилки не припущено в реченні: а Забезпечувати безпеку — складна справа.     Б Яскравий фон надає картині урочистості. В Заняття в школі бізнесу ведуть представники крупних підприємств. Г Рослинні олії багаті на природний оксидант. Д Малочисленні відвідувачі музею уважно слухали розповідь.
12. Усі іменники вживаються тільки в однині: а Дніпро, Кавказ, побачення, щастя; Б радість, сміх, молоко, Київ; В листя, мрійність, сіль, пташеня; Г синь, зустріч, глибінь, солома; Д довершеність, річ, велич, селянство.

Варіант ІІ 
1. Фразеологічний зворот ужито в реченні: а Його слова були розумні, спокійні і тверді, як сталь. Б Він був людиною твердою на слово. в Йя пісня могла зворушити найтвердіше серце.  Г По твердому, рипливому снігу стелились довгі тіні. Д Вони довго сиділи, згадували минуле. 2. Замість слова військовий потрібно вжити воєнний у словосполученні: а військовий льотчик; Б військовий парад; в військовий час;  Г військовий оркестр; Д військовий салют.
3. Префікс с‑ слід писати в усіх словах рядка: а ..ховати, ..горнути, ..бити; Б ..палити, ..куштувати, ..купити; в ..кинути, ..сохнути, ..формувати; Г ..ковзатися, ..чистити, ..некровити; Д ..підлоба, ..фальсифікувати, ..шити.
4. літеру і слід писати в усіх словах рядка: а С..дней, д..зель, ц..стерна, м..трополит; Б рад..ус, Бр..танія, Д..зель, абор..ген; в дез..нформація, к..парис, ч..лі, Адр..атика; Г п..лот, без..дейний, артер..я, тр..умф; Д С..рія, акс..ома, реч..татив, сем..нар.
5. Апостроф ставиться в усіх словах рядка: а дзв..якнути, з..єднати, подвір..я, комп..ютер;         Б рейк..явік, б..юджет, св..яткувати, мавп..ячий; в двох..ярусний, В..єтнам, пан..європейський, ад..ютант; Г інтерв..ю, матір..ю, моркв..яний, з..економити; Д ін..єкція, Мін..юст, пред..явник, Св..ятослав.
6. Велика літера пишеться в усіх словах рядка: а (з)бройні (с)или (у)країни, (п)ерша (с)вітова (в)ійна; Б (п)олярна (з)ірка, (ф)ранкфурт-(н)а-(м)айні; в (г)енеральний (п)рокурор (у)країни, (п)роспект (д)ружби (н)ародів; Г (є)вропейський (с)оюз, (к)онституційний (с)уд (у)країни;        Д (т)рипільська (к)ультура, (н)аціональний (б)анк (у)країни.
7. Усі складні слова потрібно писати через дефіс у рядку: а віце/адмірал, крем/брюле, напів/фабрикат, жовто/гарячий; Б батько/мати, клініко/діагностичний, сон/трава, червоно/деревний;  в  окислювально/відновний, міні/футбол, гіркувато/солоний, стоп/кран; Г режисер/постанов- ник, всесвітньо/історичний, давньо/український, кіловат/година; Д темно/вишневий, ліво/бе- режний, пів/Європи, високо/ерудований.
8. неузгоджене означення є в реченні: а Свіжозорані ниви обсівалися великими вечірніми зорями. Б на небі хмари висіли ліниві, ліси, повиті тугою, дрімали. в У нього була думка поїхати до міста. Г З кущів підліска линуть перші трелі солов’я. Д чутно у реві морському дикі розкати грому.
9. Знайдіть, у якому реченні при узагальнювальних словах потрібно ставити спочатку двокрапку, а потім — тире (розділові знаки пропущено): а День вечір ніч ранок все біле все тьмяне (Леся Українка). Б Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому.  В  І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнське любов (А. Малишко). Г на ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено немитого начиння горщиків мисок ложок (І. Нечуй-Левицький). Д надворі повсюди лежала роса на жовтій траві осінній на круглій павутині попід стріхою.
10. Узагальнено-особовим є речення: а на переправі коней не міняють. Б Потемніло, завітрило, закрутила курява. в Світе калиновий, жити нам ще, жить. Г Для добрих друзів відчиняю дім і маю серця щиру нагороду. Д А надворі так місячно, ясно, хоч голки збирай.
11. Граматичної помилки припущено в реченні: а Захворівши, Оленка не прийшла до школи. Б не спитавши броду, не лізь у воду. в нагинаючи гілки, діти діставали вишні. Г Швидко вийшов, зачинивши за собою двері. Д Як слід підготувавшися до іспитів, у тебе не буде проблем.
12. Окремо слід писати всі прислівники в рядку: а рік/у/рік, до/останку, на/переріз, попід/руки; Б без/упину, на/зразок, уві/сні, сам/на/сам; в на/відмінно, на/останок, до/вподоби, честь/честю; Г аби/куди, до/побачення, від/давна, по/суті; Д у/стократ, хоч/не/хоч, сяк/так, на/прокат.































































































Варіант  А
Правильні відповіді
номер завдання  1     2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12
відповідь             Б    Г   Д    Б    Б    Б   А    Г   Б     В     Б     Б





Правильні відповіді
номер завдання     1      2      3     4     5     6     7     8    9    10    11    12
варіант І               Б      Б     В    А     В     Б    В    Б    Б     В     Г      Б
варіант ІІ             Б       В    Б     Г     В     Г    В    Г    Б     А     Д      Б

Немає коментарів:

Дописати коментар