Translate

неділя, 25 лютого 2018 р.

Для всіх учнів вікторина «Чи знаємо ми Лесю Українку?»


1.     Хто зі знаменитих письменників разом із своєю дружиною та дітьми відвідував Косачів у Колодяжному:
А) В. Стефаник;
Б)  І. Франко;
В) Б. Грінченко.
2.     Хто квартирував у київському помешканні Косачів і товаришував з Лесею  Українкою:
А) М. Славинський;
Б) С. Мержинський;
В) Н. Гамбарашвілі.
3.     Назвіть твори, написані Лесею Українкою для дітей:
А) «Лис Микита», «Фарбований лис»;
Б) «Мамо, іде вже зима!», «Вишеньки-черешеньки»;
В) «Казка Зеленого гаю», «Кобзареві діти».
4.     З  якої  поезії (циклу)  вірш “Реве, гуде негодонька, негодоньки не боюся”:
А) «Сльози-перли»;
Б) «Кримські спогади»;
В) «Сім струн».
5.     Який підручник написала Леся Українка для своїх молодших братів і сестер у 19-річному віці:
А) «Стародавня історія східних народів»;
Б) «Княжа Україна»;
В) підручник з української мови.
6.     Де постійно проживала сім’я Косачів від 1882 року?
А) у с. Колодяжному;
Б) у м. Луцьку;
В) у м. Ковелі.
7.     Яку школу закінчила Леся Українка:
А) у м. Луцьку;
Б) у с. Колодяжному;
В) не закінчила жодної.
8.     В якому журналі були надруковані ранні вірші “Сафо” і “Конвалія”:
А) «Дзвінок»;
Б) «Літературно-науковий вісник»;
В) «Зоря».
9.     Яку зброю мала на увазі Леся Українка у поезії “..., моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє”:
А) гострий грузинський кинджал;
Б) слово;
В) сатиру.
10.  У  якому творі Лесі Українки згадується Луцький замок:
А) «На руїнах»;
Б) «Напис в руїні»;
В) «Віче».
11.  Коли і де була написана “Лісова пісня”:
А)  1911 р., в м. Кутаїсі (Грузія);
Б) 1901 р., в м. Ковелі (Волинь);
В) 1911 р., у с. Колодяжному (Волинь).
12.  Який період історії України осмислює Леся Українка в “Боярині”:
А) Гайдамаччини;
Б) Коліївщини;
В) Руїни.
13.  Герой Ричард Айрон – з драматичної поеми Лесі Українки:
А) «Камінний господар»;
Б) «У пущі»;
В) «Айша і Мохаммед».
14.  Кому Леся Українка присвятила поему «Роберт Брюс, король шотландський»:
А) М. Драгоманову;
Б) І. Франку;
В) батькові.
15.  Що спонукало Лесю Українку написати такі рядки : “Мій друже! Мушу я з тобою розстатися надовго... Жаль мені!”:
А) прощання з С. Мержинським;
Б) прощання з фортепіано;
В) прощання з М. Драгомановим.
16.  Яка місцевість на Волині вважається місцем дії “Лісової пісні”:
А) м. Ковель;
Б) м. Луцьк;
В) урочище Нечимне.
17.  Що попрохала привезти з Грузії Нестора Гамбарашвілі Леся Українка:
А) книгу Ш.Руставелі «Витязь у тигровій шкурі»;
Б) гострий кинджал;
В) грузинське вино.
18.  З ким із українських письменників у Лесі Українки були найбільш дружні стосунки  і найінтимніша переписка:
А) з М.Коцюбинським;
Б) з М.Старицьким;
В) з О.Кобилянською.
    19.  Назвіть перші надруковані твори Лесі Українки:
         А) «Надія»;
         Б) «Сафо», «Конвалія»;
         В) «Давня казка».       
    20. Де і коли померла Леся Українка, де похована:
А) 1 серпня 1913 р.у м. Сурамі (Грузія), похована в Києві;
Б)  1 серпня 1913 р., с. Колодяжне (Волинь), там і похована;
В)  25 лютого 1871 року, м. Новоград-Волинський, похована в с. Колодяжне (Волинь).
 ІІ Рівень.

1.     Кому з героїв  Лесі  Українки  належать  слова:

«То де ж є в світі справжня воля?
  Невже вона в такім житті, як ваше?
  Адже між людьми ви, мов дикий звір
  Межи мисливцями на полюванні, -
  Лиш маска вас боронить»:
       а) Мавці з «Лісової пісні»;
       б) Донні Анні з «Камінного  господаря»;
       в) Кассандрі  з  однойменної  поеми.

2.     Хто з героїв Лесі Українки промовляє слова:

«Чого ж се я слідом за ним блукаю?
   Чого? Сама не знаю. Певне дух
   Мене сюди завів на певну згубу.
Ну що ж! нехай! Мені тут гинуть краще,
Ніж в іншім місці. Я загину тут,
Я вигострила погляд у пустині,
Мов соколиний зір, - все виглядала,
Чи він хоч не подивиться на мене?
Не подивився і не обернувся…
Занадто вже буйна була надія!
Чого ж я сподівалась?..Я не знаю!»
            а) Оксана («Бояриня»);
            б) Мавка («Лісова пісня»);
            в) Міріам («Одержима»).

3.     З якої поезії  Лесі Українки слова:

«Зненацька проміння ясне
  Од сну пробудило мене..»
            а) «Сontra spem spero»;
            б) «Досвітні вогні»;
            в) «Мій шлях».

4.     Хто з героїв ліро-епічних поем Лесі Українки проголошує:

«Прощай, моя  рідна  країно! Прости
 Свого безталанного сина.
 Хотів би я вільною бачить тебе,
 Але не судилося теє…
 Далеко тепер на чужих берегах
 Поляжу за діло святеє..»
            а) Трістан («Ізольда  Білорука»);
            б) Роберт  Брюс («Роберт  Брюс, король  шотландський»);
            в) Орфей («Орфеєве чудо»).

ІІІ Рівень.
     Назвіть  найсолідніші   біографічні   праці   та   їх   авторів, в  яких детально описане  життя  Лесі  Українки  та  її  родини.




Немає коментарів:

Дописати коментар