Translate

субота, 4 лютого 2017 р.

Апостроф

  1. 2. Додержуючись правильної вимови, прочитати поданi слова. 
  2. Зробити звуковий запис слiв. Для чого вживається апостроф? 
  3. М’ята, дев’ять, п’ятий, роз’ятрити сузiр’я, пiдйом, пів’ялинки.
  4. 3. Вибiрковий диктант. Виписати слова з апострофом, позначивши в них орфограму - апостроф. Пригадати вивченi в початкових класах правила, пояснити вживання апострофа. 
  5. М’якi слова i камiнь крушать. До слова йде й прислiв’я. Птицю пiзнати по пiр’ю, а людину по мовi. Говорить п’яте через десяте. Людям язика не не зав’яжеш. У всякому подвiр’ї свої повiр’я. Це мухи коня з’їли, а вовк помагав. Розжалобився, як вовк над поросям: вiд’їв нiжки та плаче. (Нар. творч.)
  6. 4. Апостроф пишеться 
  7. Правила Приклади 1. Після б, п, в, м, ф, що позначають тверді приголосні перед я, ю, є, ї. Б’ють, п’ють, м’язи, в’їзд, ім’я, торф’яний, черв’як. 2. Після р перед я, ю, є, ї. Бур’ян, подвір’я, кур’єр, пір’я. 3. Після префіксів, що закінчуються на твердий приголосний, перед я, ю, є, ї. Під’їхати, під’язичний, пів’яблука, об’ємний. 4. У слові Лук’ян та похідних від нього. Лук’яненко, Лук’янчук 
  8. 5. У словах іншомовного походження апостроф пишеться після букв б, п, в, м, ф, г, к, х, ж, ч, ш, р. Комп’ютер, прем’єр, миш’як, інтерв’ю, Монтеск’є. 6. У складних словах  Двох’ярусний,дит’ясла 7. У словах з префіксом пів-   Пів’ящика, пів’юрти.

  9. 5. Апостроф не пишеться 
  10. Правила Приклади 1. Якщо звук р м’який Буряк, рясно, крючок. 2. Якщо роздільна вимова не чується Бязь, пюпітр, бюро, рюкзак, кювет. 3. Перед буквосполученням йо Серйозний, курйозний, підйом. 4. Перед іншими голосними, крім я, ю, є, ї Безіменний, зекономити.

  11. 6. Від поданих слів утворити і записати словосполучення “прикметник + іменник”. Позначити у словосполученні головне і залежне слова. Пояснити наявність чи відсутність апострофа. 

  12. Зразок: 
  13. жирафа, шия – жираф'яча шия 
  14. Тьма, візерунок; 
  15. кропива, кущ; 
  16. торф, паливо; 
  17. Різдво, вечір, 
  18. зоря, шлях; 
  19. сурма, поклик; 
  20. жаба, квакання; 
  21. морква, сік.

  22. 7. До поданих слiв дiбрати спорiдненi, якi пишуться з апострофом. З’ясувати вживання апострофа. 
  23. Солома, риба, перо, трава, двiр, хлопець, торф, їздити, їсти.

  24. 8. Словниковий диктант
  25. Солов’ї, в’ється, верф’ю, пом’якшувати, пiв’яблука, пiв’ящика, узгiр’я, під’яр’я, матiр’ю, з’їхати, під’яскравити, з’явитися, об’єднати, пiд’язичний, з’юрбитися, під’южувати, Лук’ян, комп’ютер, iнтерв’ю, миш’як. 

  26. 9. Словниковий диктант 
  27. Бур'ян, буряк, зоря, м'який, м’ясо, п'ять, б'ють, бюст, зв'язати, свято, з'їзд, в'янути, цвях, рябий, Лук'ян, В'ячеслав, Святослав, м'яч, сузір'я, ряст, духмяний, об'їжджати, сором'язливий, м'ята, ім'я, під'їхати, мавпячий, львів'янин, пам’ять, пюре, дзвякнути, віддячити.

  28. 10. Гра “Збудуй слово” . З'єднати префікси зі словами, утворивши нові слова. 
  29. Їхати, єднати, їсти, їжа, явитися, їжитися, яхта, яблуко, юшка, ялинка, юрба.

  30. 11. Розподільний диктант
  31.  Слова з апострофом та без нього записати в двi колонки. 
  32. Присвята, святкувати, дзвякнути, мавпячий, безіменний, зекономити, зйомка, Воробйов, Соловйов, рясний, морквяний, бюро, пюре Слов’яни, пов’язаний, риб’ячий, без’ядерний, з’єднати, з’явитися, пiв’юрти, Лук’янченко, гороб’ята, солов’їний, пiр’їна, любов’ю, рум’яний, п’ятнадцять, верб’я.

  33. 12. Записати прислiв’я, на мiсцi крапок уставляючи потрiбне слово. Пояснити вживання та невживання апострофа. 
  34. В чужiй хатi i ... б’ється. Доскакався м’ячик, поки на ... наколовся. В ноги кланяється, а за ... кусає. У нього грошей, як у ... пiр’я. Буряк не дурак: на ... не росте, а все в огородi. Усолодився, як ... у хрiнi. Як усе ..., то не буде чого ковтати. Поки зайця вб’ють, то вола ... . Опеньки з’явились - ... скiнчилось. Народна творчість. 
  35. Для довiдок. З’їдять. Цвях. Жаби. Дорозi. Черв’як. П’яти. Святкувати. Лiто. Трiска.


Немає коментарів:

Дописати коментар