Translate

неділя, 5 грудня 2021 р.

9- А,9- Бм.! 06.12.

1.

 Усно розставити розділові знаки й орфограми.Пояснити власний вибір:

Он калина ро(з,с)цвіла  уквітчалась  квітом  білим   попід  нею  ро(з,с)телився  з...л...ненький  килим.

Дороги розмиті  і  чу...ться крик журавлиний

Історія що (с,з)колихнула  душу зда…ться  дуже значущою.

2. Коментоване письмо:

Жовто…гарячий, пів…океана, в…ликий, не..дописав, пр…мудрий, 
бе…змін…ий, не…Європа, брун…ці, аби..кому, (з,с)терти, 
кисло…солодкий, 
пан…європейський, тиж…невий, не…веселий, будь…що, 
будь…ласка, пр…клеїти, роз…їхатись, моркв…яний, різ..бяр, най…краще , 
легко…атлетичний, ні...до...кого.

Тема!
1. Кодовий диктант.

За допомогою коду визначити вид речення. Записують тільки цифри: 

1- просте речення, 2- складне безсполучникове, 

3- складносурядне, 4- складнопідрядне, 5- просте ускладнене.

     

   Найздоровіша і найсмачніша та вода, яка схована у колодязьній споруді. Місце на криницю вибирали на маковея , коли освячували водні джерела. Прийнято було копати криниці на обійсті, край двору,біля роздоріжжя – у дар божим людям. Скільки на українській землі типів криниць і колодязів! Є скромні копанки, чи є польові криниці з ланцюгом чи корбою. Зустрічаються також монументальні колодязі, прикрашені різьбою, півниками. Подорожній може присісти біля колодязів, а вони подарують йому кухлик джерельної води. Часом криниці і колодязьні споруди прикрашалися написами, ті попереджали, вчили, нагадували.


2. Робота з підручником.: парагр.10(с.54- 55- таблиці).

      Стилістична роль. Складносурядні речення із :

·єднальними сполучниками відтворюють композиційно-стильовий прийом паралелізму, тотожності;

·з розділовими – посилення емоційного впливу;

·з протиставними – антитезу.


3. Робота з прислів’ями.

До доброї криниці…                                     …доки не висохла криниця

Яка криниця,..                                                …і тоді можна водиці напитися.

Не знаємо ціни водиці,..                                … стежка утоптана.

Треба нахилитися,–                                       … такий і господар.

 - Яке із прислів’їв є складносурядними реченням? Вказати на смислові відношення в цьому реченні.


4.Колективна робота.

Лінгвістичний практикум. Ознайомлення із синтаксичним розбором ССР, дослідження, визначен- ня смислових відношень та правил розстановки розділових знаків :

              1. Ось і чудово упорядкована криниця зустріла нас, і зоряне небо відбивалося у її прозорій воді.

Розпов., неокл., складне, сполучн., ССР, єднальн. сполучн., послідовність дій.
І част. – односкл., називн., непошир., неускл.
ІІ част. – двоскл., пошир., неускл.
[ ], і [послідовн.].

        

              2. Чи то господар так подбав про криницю, чи то господиня вклала все своє тепло в прикрашання.

Розпов., неокл., складне, сполучн., ССР, розділ. сполучн., чергування дій.
І част. – двоскл., пошир., неускл.
ІІ част. – двоскл., пошир., неускл.
Чи то [ ], чи то [ ].
          
               3. а) Довкіл Колодяжного жито під сонцем половіє і льон свої блакитні вії розплющує в достигле літо(І.Чернецький).
б) Закружляв на вітрі падолист і  дерева, наче діти, голі(П.Мах).


5.Самостійна робота:
скласти  речення у художньому стилі за репродукцією Т.Приступи (с.92) «На порозі осені», виконати синтаксичний розбір.

Д/з. Повтор.п.9; вивч.п.10(с.54- 55 !!!), впр.97(у), впр.98(п).

















































































































































































Відповідь:


До доброї криниці стежка утоптана.

Яка криниця – такий і господар.

Не знаємо ціни водиці, доки не висохла криниця.

Треба нахилитися, і тоді можна водиці напитися.













Немає коментарів:

Дописати коментар