Тема. Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета уроку: допомогти учням глибше засвоїти основні відомості про прикметник- його значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, удосконалювати вміння й навички самостійної роботи; виховувати любов до природи, дбайливе до неї ставлення.
Кл.р.:
1. Інтерактивна вправа " Мозковий штурм"
- Пригадайте, що вивчає розділ науки про мову «Морфологія»? (переглянь форзац підручн. № 3, 4).
- На які групи поділяються частини мови?
- Чим відрізняються самотійні частини мови від службових?
- Яку самостійну частину мови називають прикметником?
- Що ви про нього пам'ятаєте?
- Чим відрізняються самотійні частини мови від службових?
- Яку самостійну частину мови називають прикметником?
- Що ви про нього пам'ятаєте?
2. Робота з підручником
Опрацюйте теоретичний матеріал, поданий на сторінці 128, опісля перегляньте відео:
3. Робота з опорним матеріалом :
5. «Лінгвістичне спостереження»:
Доберіть до іменників прикметники, визначте граматичні ознаки.
День (похмурий, сонячний, морозний)
Небо ...
Сонечко ...
Повітря ...
Хмарка ...
Настрій...
Запам'ятайте, від чого залежить рід, число і відмінок прикметника, тобто граматичні ознаки.
6. Зробіть висновки:
7. Синтаксичний практикум.
Спишіть. Визначте, яким членом речення виступають прикметники.
1. Цьогорічна зима холодна.2. У мене нові ковзани.3. Ясний, прозорий ранок.
Спишіть. Визначте, яким членом речення виступають прикметники.
1. Цьогорічна зима холодна.
2. У мене нові ковзани.
3. Ясний, прозорий ранок.
Немає коментарів:
Дописати коментар