Сторінки

неділя, 2 лютого 2020 р.

11- А + дещо натепер корисно для 9- А, 9- Б : Тести - ЗНО. Виконуємо, а після канікул - проаналізуємо. Нехай щастить !!!

                                                             Тести - ЗНО
I . 

Варіант 1

      
      1. Виділене слово є сполучником у реченні:
а) Щасливий, хто сни має милі.
б) Скільки голосів, стільки й умів.
в) Виспівує та щебече, поки місяць зійде.
г) Немає такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.
д) Нещасна нація, котра не вміє цінувати свої таланти.

      2.  Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченні:
а) Слово в рядках – це давній спів громів, що відгриміли.
б) Минуле було прожите для того, щоб твердити майбутнє.
в) А наше діло – все це прополоти, аби хоч крихту істини знайти.
г) Доки людина не втратила здатності червоніти, вона ще людина.
д) Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу.

      3. Складне речення з підрядним з’ясувальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Мабуть, почну писати … вибрати:
а) коли настане слушна мить.
б) якщо наполягатимуть друзі.
в) як велить чисте сумління.
г) про що мовчить більшість.
д) хоч на творчість немає часу.

4. Складне речення з підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Ударив грім … вибрати:
а) коли сонце заховалося за хмару.
б) хоч негоди прогноз не обіцяв.
в) так що птахи вмить розлетілися.
г) що аж шибки затряслися в домі.
д) якого ой як чекали в посуху.

2.  Яке речення утвориться, якщо додати?.. Ще одне ТИПОВЕ ЗАВДАННЯ НА ЗНО :



5. Установіть відповідність.
Вид підрядного речення
Приклад
1 обставинне допустове
А Куди голова задумає, туди ноги понесуть.
2 обставинне умови
Б Що темніша ніч, тим яскравіші в ній маяки.
3 обставинне місця
В Коли терпінню приходить край, народ мов буря.
4 обставинне міри і ступеня
Г Держімося землі, бо земля держить нас.

Д Не бійся правди, хоч вона гірка.
       6. Установіть відповідність.
Частина речення
Вид підрядного речення
1 Проспівай мені ту пісню, що … .
А обставинне допустове
2 Було холодно, дарма що … .
Б обставинне порівняльне
3 Не знає спокою, хто … .
В обставинне наслідку
4 Вода в Дніпрі піднялася, так що … .
Г означальне

Д зясувальне


 Варіант 2
     
      1. Виділене слово є сполучником у реченні:
а) Хоча була північ, спати не хотілося.
б) Де кров текла козацька, трава зеленіє.
в) Куди серце летить, туди й око глядить.
г) Де є страждання, там нема краси.
д) Звідки ласка, звідти й казка.

2. Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченні:
а) Невесело на світі жить, коли нема кого любить.
б) Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.
в) Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра на місто.
г) Я воскрес, щоб із вами жити під шаленством весняних злив.
д) Твій дух не став приниженим і плоским, хоч слала доля чорні килими.

3. Складне речення з підрядним обставинним місця утвориться, якщо частину де кує зозуля вписати замість крапок у реченні:
а) У гаю, … , свято весни вповні.
б) Чекай мене біля ставу, … .
в) У тих місцях пісні, … , ліризм посилюється.
г) Виглядатиму тебе, … .
д) Вислів … є двоскладним реченням.

4. Складне речення з підрядним обставинним способу дії утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Так вийшло … вибрати:
а) оскільки клей наносили нерівномірно.
б) хоч ніхто й не сподівався на перемогу.
в) бо створене власними руками дороге.
г) що аж земля навколо здригається.
д) як кожен з нас і планував.

2.  Яке речення утвориться, якщо додати?.. Ще одне ТИПОВЕ ЗАВДАННЯ НА ЗНО :



5. Установіть відповідність.
Вид підрядного речення
Приклад
1 означальне
А Народ, що не знає своєї історії, є народом сліпців.
2 зясувальне
Б Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти.
3 обставинне наслідку
В Струни чекають, щоб пальці торкнулись до них.
4 обставинне мети
Г Дарма що сніг хрумкотить під ногами, але весна своє бере.

Д Дощ тут випав менший, так що ледве прибив пилюку.
        6. Установіть відповідність.
Частина речення
Вид підрядного речення
1 … працював, хоч і …
А обставинне допустове
2 … прийшла, щоб …
Б обставинне міри і ступеня
3 … зіщулився, бо …
В обставинне мети
4 … напишу, якщо …
Г обставинне причини

Д обставинне умови


Варіант 3
      
      1. Виділене слово є сполучником у реченні:
а) Та не злічить віків, що встигли вже пройти.
б) Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.
в) Не писав я до тебе в останні два дні через те, що був у дорозі.
г) О, як потрібно вміти дорожити безцінним спадком, що дали віки.
д) Беруть на кпини молоді міста прапращурів, що вийшли з неоліту.

      2. Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченні:
а) Ця подорож неждана, як грім на сніжній рівнині.
б) А може, то така правда, як на вербі груші.
в) Це було, як співав соловей над рікою.
г) Як нема чого їсти, то й святий збунтує.
д) Розкажи мені, зоре, як правильно жити.

      3. Складне речення з підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли випікають паски вписати замість крапок у реченні:
а) Я дуже люблю день, … .
б) Відчуття свята посилюється, … .
в) Нагадай час, … .
г) Речення … неускладнене.
д) Завжди збираємося того вечора, … .

      4. Складне речення з підрядним означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Стали спускатися в темний яр… вибрати:
а) коли почало сходити золоте сонце.
б) хоч нас умовляли цього не робити.
в) що давно обріс цікавими легендами.
г) щоб сховатися від пекучого сонця.
д) аби до вечора повернутися додому.

       2.  Яке речення утвориться, якщо додати?.. Ще одне ТИПОВЕ ЗАВДАННЯ НА ЗНО :



5. Установіть відповідність.

Вид підрядного речення
Приклад
1 обставинне часу
А Украй стривожилась земля, коли в похід послали атом.
2 обставинне причини
Б Стояли двоє посеред весни там, де вербичка віття нахилила.
3 обставинне умови
В Чим більший поет, тим глибші корені його творчості.
4 обставинне міри і ступеня
Г Як рясно квітує горобина, то добрий урожай вівса.

Д Журяться квіти, що на світанні скоро їх вкриють сніги, білі сніги.
        6. Установіть відповідність.
Частина речення
Вид підрядного речення
1 Ми знайшли велике озеро, де … .
А обставинне допустове
2 Я їду туди, де …
Б обставинне порівняльне
3 Так без першого навчання до наук закритий шлях, як … .
В обставинне місця
4 Спинюсь я і довго буду слухать, як …
Г означальне

Д зясувальне




II. 

Словосполучення. Просте речення

1. Потребує редагування словосполучення
А дякувати вам
Б вибачити мене
В відповідно до положення
Г нового будинку

2. Один тип підрядного звязку словосполучень наведено в рядку
А білий сніг, цей рік, п’ятий день, вивчений урок
Б книга брата, плаття з шовку, щирий серцем, зовсім близько
В новий день, знати багато, дуже гарно, журавлиний клекіт
Г просити їхати, наказав рушати, вийти в ліс, зменшити до двох

3.У реченні Береженого й Бог береже слово береженого виконує функцію
А підмета
Б присудка
В додатка
Г означення

4. Простими за будовою є всі словосполучення в рядку
А спробувати перейти рубікон, мав принести нову книгу
Б навколо нового корпусу, буду переглядати кінофільм
В жити душа в душу, зібратися на літній відпочинок
Г людина похилого віку, повинна приїхати завтра

5. Простий підмет вжито в реченні
А І кожен з нас ніхто уже нікому.
Б Передавати досвід молодим – найбільше щастя.
В Ах, скільки струн в душі дзвенить.
Г Бо їй було багато тисяч літ .

6. Складений дієслівний присудок вжито в реченні.
А. Любить людей мене навчила мати.
Б Світ вже був немилий.
В Не в змозі перемогти.
Г Отут я стану деревом зимовим.

7. Позначте „зайве” речення ( за типом односкладних речень).
А Вже третій день живу у лісі...
Б Скільки цвіту з мене обтрусили...
В Бунтуйте, люди, хмари і птахи, пісні, дерева, діалекти!
Г Як парость виноградної лози, Плекайте мову .

8. Односкладним є речення в рядку
А Тільки мова чужа у власному домі.
Б За обрієм наші найпотаємніші мрії.
В Було все: і смуток, і щастя, й надія.
Г Лети, пісне моя, високо й щедро наповнюючи душі людські.

9. Установіть відповідність між словосполученнями та їх видом за морфологічним вираженням головного слова.
А іменне
1. батьківські збори
Б числівникове
2. четвертий від початку
В займенникове
3. хтось із них
Г дієслівне
4. розфарбувати малюнок

5. бити байдики

10.Установіть відповідність між видами речень за метою висловлювання

А розповідне
1. А журавлі летять собі додому ключами.
Б питальне
2.Хіба мало приємного й гарного в спорожнілому зимовому лісі?
В окличне
3. Як тебе не любити, Києве мій!
Г спонукальне
4. Рухайтеся швидше!

11.Установіть відповідність між  способами вираження головного члена в односкладному реченні

А виражений дієсловом у формі 3-ї особи множини дійсного способу теперішнього
1. Коли спілкуєшся з різними за характером людьми, мусиш діяти толерантно й виважено.
Б виражений іменником у називномувідмінку
2. Журавлів у народі називають веселиками.
В позначає дію або стан без виконавця чи носія
3. Надворі добре розвидняється, хоча до сходу сонця ще далеко.
Г виражений дієсловом у формі 2-ї особи однини дійсного способу теперішнього часу
4. Чарівний вечір. Таємничий вечір. Осінній вечір. Вечір.

5. У нашій родині так заведено.


12. Установіть відповідність між типами односкладних речень.

А Означено-особове
1. Полиняло, оджовтіло, зголубіло .
Б Неозначено-особове
2. Де м’яко стелять, там твердо спать (Нар. творчість)
В Узагальнено-особове
3. Любимо дивитися на вранішні зорі, вдихати свіже повітря.
Г Безособове
4. Співали хором «Заповіт» .

5. І дощ, і сніг, і віхола, і вітер.




2.  Яке речення утвориться, якщо додати?.. Ще одне ТИПОВЕ ЗАВДАННЯ НА ЗНО :

https://www.youtube.com/watch?v=lI8Vlu8xmzg&feature=youtu.be




III . 

1. Поставте наголос у словах.

Український, вибоїна, гущавина, підлітковий, учення, фаховий, косий, уподобання, обіцянка, віднести, начинка, кулінарія, фартух, піала, курятина, течія, русло, посередині, джерело, дворазовий, стрибати, горілиць, завдання, заняття, живопис, нанести, пізнання, середина, данина, колія, котрий, кілометр, новий, обруч, ваги, рукава(або рукави), застібка, розпірка, устілка, ремінь, визвольний, довідник, довести .

2. Відредагуйте словосполучення.

Неправильно
Правильно
являється памяткою

не знати історію

дякуючи знанням

жити на україні

на протязі століть

кидатися в очі

залишати в спокої

бути правим

моє діло сторона

перший млинець комом

жарити по рецепту

яйце всмятку

свіжий творог

кава зі сливками

у повній мірі

шириною два кілометри

не дивлячись на перешкоди

уталити жажду

уїхати на море

відмінити тренування

заняття продовжується годину

бігати біля години

тренуватися по графіку

давайте поплаваємо

музикальна школа

розкрити каталог

давайте заспіваємо

у якості музиканта

прийняти участь

біля ста відтінків

фарби осіннього парку

сто років тому назад

ви праві

люба тема

бувша назва

вулиця довжиною два кілометра

знак на углу будинка

уязвиме місце

цікаві міроприємства

тисячу років тому назад

дякуючи старанню

радує око

























































































































































































































































Відповіді  до  "Словосполучення. Просте речення" 

1. Б; 

2. А; 

3. Б; 

4. Б; 

5. Б; 

6. В; 

7. А; 

8. Г; 

9. 1) А; 2) Б; 3) В; 4) Г; 

10. 1) А; 2) Б; 3) В; 4) Г; 

11. 1) Г; 2) А; 3) В; 4) Б; 

12. 1) Г; 2) В; 3) А; 4) Б.













Відповіді  до  III 

1. Поставте наголос у словах.

Український, вибоїна, гущавина, підлітковий, учення, фаховий, косий, уподобання, обіцянка, віднести, начинка, кулінарія, фартух, піала, курятина, течія, русло, посередині, джерело, дворазовий, стрибати, горілиць, завдання, заняття, живопис, нанести, пізнання, середина, данина, колія, котрий, кілометр, новий, обруч, ваги, рукава(або рукави), застібка, розпірка, устілка, ремінь, визвольний, довідник, довести .

2. Відредагуйте словосполучення.

Неправильно
Правильно
являється памяткою
є памяткою
не знати історію
не знати історії
дякуючи знанням
завдяки знанням
жити на україні
жити в Україні
на протязі століть
протягом (упродовж) століть
кидатися в очі
впадати в очі
залишати в спокої
давати спокій
бути правим
мати рацію, ваша правда
моє діло сторона
моя хата скраю
перший млинець комом
перший млинець нанівець
жарити по рецепту
смажити за рецептом
яйце всмятку
рідке/некруте яйце
свіжий творог
свіжий сир
кава зі сливками
кава з вершками
у повній мірі
повною мірою
шириною два кілометри
завширшки  два кілометри
не дивлячись на перешкоди
незважаючи на (попри) перешкоди
уталити жажду
утамувати спрагу
уїхати на море
поїхати до моря
відмінити тренування
скасувати тренування
заняття продовжується годину
заняття триває годину
бігати біля години
бігати близько години
тренуватися по графіку
тренуватися за графіком
давайте поплаваємо
поплаваймо
музикальна школа
музична школа
розкрити каталог
розгорнути каталог
давайте заспіваємо
заспіваймо
у якості музиканта
як музикант
прийняти участь
узяти участь
біля ста відтінків
близько ста відтінків
фарби осіннього парку
барви осіннього парку
сто років тому назад
сто років тому
ви праві
ви маєте рацію, ваша правда
люба тема
будь-яка тема
бувша назва
колишня назва
вулиця довжиною два кілометра
вулиця завдовжки два кілометри
знак на углу будинка
знак на розі будинку
уязвиме місце
вразливе(слабке) місце
цікаві міроприємства
цікаві заходи
тисячу років тому назад
тисяча років тому
дякуючи старанню
завдяки старанню
радує око
тішить око


Немає коментарів:

Дописати коментар