«Життя і творчість»
1. Ольга
Кобилянська народилася в …
2. У … Ольга
закінчила чотирикласну німецьку школу.
3. Ольга
Кобилянська почала вести щоденник з … років.
4. З Лесею
Українкою Кобилянська зустрілася у … році.
5. Важливою
подією у житті письменниці була зустріч з однією з найосвіченіших жінок
Галичини …
6. Творчий шлях
Кобилянська розпочала новелами, написаними … мовою.
7. Духовно
підтримала письменницю …, яка написала статтю «Малоросійські письменники на
Буковині»
8. Рівність прав
на освіту жінок і чоловіків Кобилянська виклала у праці …
9. Провідною ідеєю
багатьох прозових творів Кобилянської стало питання …
10.Збірка «Українські новели» була надрукована у …
11.Найвидатніший твір письменниці, написаний у 1901 році
– це повість …
12. Естетична
концепція людини і світу Ольги Кобилянської формувалася під впливом ідей
німецького філософа …
13. У 1905 вийшла збірка новел …
14. У романі
«Апостол черні» Ольга Кобилянська порушила питання …
15. 55-річний
ювілей письменниці було відзначено у …
16. Протестом
проти антилюдяного жорстокого світу стала новела …
17. Твори
О.Кобилянської ввели в шкільну програму
для вивчення у …
18. Дмитро
Павличко назвав мовний вибір письменниці (мова написання творів) …
19. За
психологічним типом Кобилянська - …
20. Під впливом
вражень від вирубки лісу була написана новела …
21. Письменниця
називала свої новели «дрібними … »
22. За жанром
повість «Людина» - …
23. Проблема
самореалізації людини, зокрема жінки в умовах патріархального суспільства,
висвітлена у повісті …
24. Естетичні
шукання О.Кобилянської розвивалися паралельно з художнім новаторством європейських письменників …
25. Девіз свого
життя писати про «Україну, велику, пишну, пригноблену, сковану, її одну й
нічого іншого» письменниця сформулювала в …
26. Померла
письменниця у …
«Земля» Логічний
диктант
I . Доповнити
речення
1. 1 В основу сюжету
твору лягли справжні події, що мали місце у селі …
2. 2Кобилянська
відтворила картини селянського життя на …
3. 3«Земля» - це …
повість
4. 4Ідея твору в тому,
що не людина для землі, а … для людини.
5. 5 Наскрізним є у
повісті … мотив землеробського світосприймання
6. 6 У центрі твору –
сім’я … та … Федорчуків .
7. 7 Імена їхніх синів …
.
8. 8 Великий вплив на
Саву має … .
9. 9Михайло покохав
бідну дівчину … .
10. Духовно Івоніка прозріває після … .
11. Марійка стає черствою й озлобленою із-за … інстинктів.
12. Образ Михайла твориться за допомогою … деталей.
13. За типом темпераменту Михайло - … .
14. Серце у Михайла було «м’яке як …»
15. Сава за типом темпераменту - … .
16. Сава вбиває … без будь-якої потреби.
17. Зло у душі Сави посіяла …
18. Образ Анни продовжує в українській літературі традицію …
.
19. Ідея твору співзвучна зі словами народної пісні …
20.
Художня картина
світу у повісті обертається навколо персоніфікованого образу …
21. У повісті відлунюється християнська легенда про …
22. Християнський міф про Адама втілено у образі … .
23. Перебуваючи у місті, Михайло збагнув, що можна прожити і
без …
24. Любить орати землю, засівати поля …
25. Жахливим випробуванням для Михайла стало перебування …
26. Не виявляє бажання працювати на землі …
27. … мріє заволодіти землею Федорчуків будь-якою ціною .
28.
Михайло вирішує
відкритися батькам у своїх почуттях до Анни на свято … .
29. У тяжку хвилину Анну підтримує … .
30. Івоніка відписує сину Анни від Петра … .
31.
Анна мріє, щоб її
син не був залежним від … . (
ІІ. За
поданою цитатою назвіть літературного героя.
Вкажіть, хто
про кого сказав
1. «Він роботи
боїться, йому танець у голові»
2. «По всіх селах
навкруги немає йому пари – такий добрий»
3. «Ми обоє
заробили її, оцими нашими руками дороблялися її …»
4. «В ньому вічно
зависть грає».
5. «… хто
вам має помагати? Ви мусите його приневолювати
до роботи, бо він забагато ходить по селі».
6. «Дівчина, як
золото, та й добра».
7. «В мене нема
ні жменьки землі, ні грошей».
8. «Намовляє
його…, а він виконує те, що вона накаже».
9. «Вона мене
найрадше в ложці води втопила би за те, що ти мене любиш».
10. «Вони тебе
ненавидять… Вони хотіли б лиш твоїх рук, твоєї праці, а більше нічого, нічого!»
11. «Ти слухай
лише мене, а ми добудем свого!»
12. «Упрягли тебе
– упрягають і інших. Буває кінець усьому, - буде й тому кінець. Роби своє та
здайся на волю божу».
13. «Не потрібую
ані крихітки землі від вас».
14. «З одного
боку, ніби припадає до землі, береться до роботи й всього, а з другого,
обходиться з нами, як зі своїми ворогами»
15. «В місті
живуть люди і без землі».
16. «Се бог не
сотворив, се само вродилося таке погане».
17. «Се був шовк,
а не чоловік. Він не мав жовчі».
18. «Твердий
чоловік! Не заплакав ще ані одною сльозою, відколи спало нещастя на нього».
19. «Бувай здоров
і працюй, як я працював».
ІІІ. Хто з героїв повісті змальований у поданих уривках?
1.
«У дворі навчалася вона й бачила не одно; навчилася
кращого ладу і тоншого
способу ґаздування, і наслідки того кидалися кожному в
очі, хто лише ступав у її гарне обійстя».
2.
«З природи
інтелігентний, бистрий, серцем м’який, мов дитина, а в роботі був мов
вогонь, коли хотів».
3.
«Зо стрільбою ходив
би день і ніч по полі й по лісі …»
4.
«Ніколи вона курки
не зарізала, ніколи яйця одного не зварила, краплі молока не
напилася».
5.
«Доки мені бог сил
дасть і доки буду жити, буду робити». (
6.
«Була се
слабосильна, ще доволі молода жінка з ніжними рисами обличчя, на якім
за першим поглядом було
пізнати, що тяжка, ненастанна праця й жура, що гнітила її, надали її п’ятно старості»
7.
«Її сміх, голосний,
короткий, уриваний сміх, виривав його з усякого мандрування й
поривав із собою, а слова її все підходили
йому під його душевний лад».
8.
«Він був … вищий
від свого брата, але ніжно збудований, як мати. З лиця подобав
також на неї і був би гарний, коли б не його
безустанно заблуканий погляд, що мав у собі щось зимного й несупокійного».
9.
«Люди в селі
прозвали його «дурнуватим» … служив дванадцять років у війську й
оповідав кожному, наймолодшій
дитині, свої пригоди з того його героїчного часу».
10.
«Сміючись виходив
із дому і сміючись вертав назад».
11.
«Се ж була погана
жінка, люта, мов жид-лихвар на гроші лакома, і гірша, як деяка
мачуха».
12.
«Середнього росту,
з темним, як шовк, волоссям, мала на собі скромну ріклю, що,
не стісняючи її в руках,
приставала пестливо до її молодої,
гнучкої статі, що, на око ніжна, таїла в собі силу та вабила до себе, мов
музика, гармонією жіночності».
13.
«Його ноги
шпоталися по грубій груді стернини, так як би щохвилі забігала
невидима куля між ними і вмисне
звільняла його хід. На серці ж умостився глухий
тягар… Він почув себе старим.
Уже аби що казати, а він вже не молодий. А от тяжко йдеться йому. Не так, як
ішлося давніше».
14.
«Дрібне хлоп’я з
задумливими очима своєї матері».
Немає коментарів:
Дописати коментар