ЗАВДАННЯ I.
Перед виконанням - уважно читайте завдання !!!
Тест №1
1. У якому слові звуків більше, ніж букв?
А Людина
Б Щічки
В Яблунька
Г Дзвонить
2. У якому слові букв більше, ніж звуків?
А Юлія
Б знають
В синь
Г сядьмо
3. Правильно поділено для переносу всі слова в рядку.
А те–чія, сво–я, щас–тя;
Б ву–хо, о–ко,
над–звичайний;
В лісос–теповий, прий–ду,
квар–тал;
Г фон–тан,
при–тримувати,П.Г. Ти–чина.
4. В алфавітному порядку записано всі слова в рядку:
А млин, малий, ніч;
Б квітка, кварц, квітень;
В їжа, їжак, іній;
Г свято, свій, сонячний.
5. Яка морфема (значуща частина слова) служить для утворення
форм одного й того ж слова?
А суфікс;
Б префікс;
В корінь;
Г закінчення.
6. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові:
префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А прекрасно, сіренький,
знання;
Б приміський, підберезник,
перекручений;
В веселенький, винахід,
надмірний;
Г беззахисний, невинно,
розмова.
7. Продовжіть твердження:
В українському алфавіті букв і звуків відповідно:
А 33 і38.
Б 33 і36.
В 32 і38.
Г 32 і 36.
8. Позначте рядок, де всі слова не можна переносити:
А ягня, паросток, казка,
голуб, його.
Б олень. алея. яма. іти,
твоя.
В. Юля, літак, дзвінок,
льон, поле.
Г юнак, їжа, пісня, їжак,
Іра.
9. Позначте рядок, де всі слова написані правильно:
А просба, боротьба, дьогтю,
зцідити, ягідка.
Б розказати, вогкий,
вокзал, спитати, книжка.
В ніхті, скинути, дочці,
ложка, борідка.
Г молотьба, безшумний,
безжурний, роскопати, сфотографувати.
10. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з літерою С:
А Бе…соння, …цілення,
…шкребти, …чинити, …чорнілий.
Б …клеїти, …копіювати,
…творити, …ходити, …кісний.
В Бе…журний, …садити,
ро…трусити, ро…садити, …цідити.
Г …шити, …чепити,
бе…шовний, бе…журний, …фотографований.
11. Укажіть правильне твердження:
А Корінь слова – це
спільна частина споріднених слів.
Б Закінчення – значуща
частина слів, що служить для зміни форм слова
та зв’язку між словами.
В Основа слова – це
частина слова, що служить для утворення нових слів.
Г Суфікс – це морфема, що
стоїть після кореня і служить для
творення нових слів.
12. Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову:
префікс, корінь, суфікс, закінчення.
А Підлеглий. підзвітний,
розквітлий, придорожній.
Б Пречудовий,
возз’єднання, ухвалений, наддніпрянський.
В Прабатьківський,
підфарбувати, провесінь, розлитий.
Г Подарувати, сказаний,
злетівши, закордонний.
Тест №2
1.
Позначте рядок, у всіх словах якого при словотворенні чи словозміні
відбувається чергування приголосних:
А писанка, мокруха, Наталка, відлига;
Б ластівка, перемога, берізка, Олекса;
В брунька, відлига, Наталя, бідолаха;
Г веснянка, ніч, гаївка, птаха.
2.
Вкажіть, в якому рядку в усіх словах приголосні є дзвінкими:
А річ, різний, різати, рівчак, рідкий;
Б
разом, родючий, рада, ракета, рапорт;
В
рана, рало, голуб, рій, ребро;
Г
рахунок, рівень, рід, ринок, робота.
3.
Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення приголосних
звуків:
А
стрибати, веселка, стіна, вітчим, грається;
Б
пункт, зерно, житнє, чуття, мишці;
В
застій, плести, ремінь, обшир, безжалісний;
Г
зсунути, розшитий, Устя, зціпити, грієшся;
4.
Вкажіть, у якому рядку всі слова написано правильно:
А
сфотографувати, без клопоту, з шибок, з черги, душчий;
Б
безжурний, пісчаний, дужчий, молодший, ложка;
В
стомиться, сцідити, косьба, просьба, книжка;
Г
борідка, ягідка, квітка, юшка, дужка.
5.
Вкажіть, у якому рядку допущено орфографічну помилку:
А
згрупувати, згаснути, здогадатися, змарнувати;
Б
скрутити, стерти, схвилювати, скінчити, створити;
В
збирати, збити, склепати, зпекти, звернути;
Г
схилити, ствердити, сплутати, сплющити, списати.
6.
Спрощення приголосних відбувається у всіх словах рядка:
А
проїз..ний, пристрас..ний, облас..ний;
Б
совіс..ний, жаліс..ливий, контрас..ний;
В
шіс..надцять, очис..ний, доблес..ний;
Г
учас..ний, швидкіс..ний, запʼяс..ний;
7. Позначте рядок, у якому в усіх словах при
вимові відбувається уподібнення приголосних:
А подорож,
(на) стежинці, просьба;
Б
ящірка, казка, співачці;
В
насіння, стіжки, зчистити;
Г
боротьба, пісня, легко.
8.Уподібнення
приголосних відбувається в усіх словах рядка:
А
свято, потружці, ллється;
Б
кінський, милуєшся, доріжка;
В
мороз, кігті, боротьба;
Г камінчик, кузня, екзамен.
9.
Правильно утворено обидва прикметники в рядку:
А
парубок – парубоцький, сусід – сусіцький;
Б
шляхта – шляхетський, чуваш – чуваський;
В
якут – якутський, Волноваха – волноваський;
Г
Припʼять – прип’ятський, Бахмач – бахмачський.
10.
Букву ц на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:
А
представни…тво, бра..тво;
Б
піра..тво, парубо..тво;
В
пасічни..тво, мецена..тво;
Г будівни..тво, молоде..тво.
11.
Спрщення в групі приголосних треба позначати в усіх словах рядка:
А
благовіс..ний, капос..ний, заздріс..ний;
Б
жаліс..ливий, аванпост..ний, одно мас..ний;
В
реміс..ник, комендант..ці, безвиїз..ний;
Г
корис..но, передвік..ниця, журналіс..ці.
12.
Правильно написано всі слова рядка:
А
юнацький, волзький, петербургський;
Б
товариський, криворізкий, пражський;
В
козацький, солдатський, норвезький;
Г
запорізький, студентський, латишський.
Тест № 3
1.Позначте рядок, в якому в усіх словах потрібно
поставити апостроф
А медв...яний, в...язь, дзв...якнути, комп...ютер;
Б п...юпітер, п...юре, краков...як, сузір...я;
В пор...ядність, фотоз...йомка, з...їхатися;
Г пів...яблука, безправ...я, міжгір...я,без...ядерний.
2. Позначте рядок, у якому написання апострофа пояснюється
правилом : після префіксів та першої частини складних слів, що закінчуються
твердим приголосним.
А миш...як, зв...язок, ін...єкція, обов...зок;
Б двох...ярусний, без...язикий, під...їзд, пів...яблука;
В торф..яний, кар..єра, пів...ями, роз...їзд;
Г об...їждчик, від...ємий, розз...явити, роз...ятрити.
3. Позначте рядок, в якому в усіх словах потрібно
поставити Ь
А мід..., рол..., мен...ший, кін...чик;
Б Мінс...к, сім..., кров..., буквар...;
В Хар...ків, тін..., кобзар...с...кий, нен...чин;
Г бат...ко, бул...йон, кан...йон, с...омий.
4. Позначте рядок, в усіх
словах якого не потрібно ставити ні Ь, ні '
А св...ятий, заозер...я, пор...ятунок, Юр...єв;
Б п...юре, моркв...яний, бур...як, р...яст;
В Звєр...єв, зап...ястний, сестрич...ці, з...єднаний;
Г учител..ці, Натал..ці, Мар..ян...ці, тр...охміл...йонний.
5. Позначте
буквосполучення, які пропущені в словах л...довик, ранн...зимовий, медаль...н:
А у всіх словах ьо;
Б у всіх словапх йо;
В у другому — ьо, в інших йо;
Г у перших двох — ьо, у третьому — йо.
6. Позначте
два рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:
А пів...яблука, ув...язнення, верф...ю;
Б медв...яний, Прип...ять, дит...ясла;
В осв...ячений, прем...єра, від...їзд;
Г торф...яний, черв...ячок, роз...їхатися.
7. Позначте
рядок, у якому допущено помилку в написанні слова:
А Мар'яна, Лук'ян, дев'ять;
Б возз'єднати, надвечір'я, полум'я;
В дзв'якнути, м'ясо, здоров'я;
Г торф'яний, черв'як, п'явка.
8. Позначте
рядок, у якому всі слова написано правильно:
А близько, сільський, Харьків;
Б сміється, меньший, сьогодні;
В льон, малесенький, доньчин;
Г будівельник, різьбяр, осліньчик.
9. Позначте
рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком:
А крижин...ці, нен...ка, л...одовий, мен...ший
Б т...мяний, скрин...ці, нян...чин, близ...кий;
В матін...чин, міл...ярд, т...охкання, різ...бяр;
Г тисяч..., ател...є, велетенс...кий, корис...ю.
10.
Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом:
А різдв...яний, надвечір...я, з...їжджати;
Б роз...юшений, підв...язати, пів...ялинки;
В в...ється, матір...ю, тьм...яний;
Г зав...язнути, повір...я, лл...ється.
11. Позначте рядок, у якому
вживання м'якого знака в усіх словах відповідає нормам українського правопису:
А грильяж, попадья, баский, розмазьня, прокинься;
Б редьці, близькість, в'язькість, тарільці;
В голівоньці, рибалці, ковальський, рибальство, селянство;
Г Гриньчишин, Михальчук, безлюдно, женшень.
12.
Позначте рядок, у якому не порушено правила вживання апострофа:
А прес-пап'є, Руж'є, торф'яний, фюзеляж;
Б ком'юніке, Пів'європи, безязикий, барел'єф;
В Хьюстон, Міньюст, спьянілий, зап'ястя;
Г дзвякнути, надвязати, миш'як, рутв'яний.
Тест № 4
1. Знайти слово, у якому м’які приголосні подовжуються:
А віст(р)я;
Б коло(с)я;
В тер(т)я;
Г щас(т)я.
2. Знайти
слово, у якому м’які приголосні не подовжуються:
А охолодже(н)я;
Б підні(ж)я;
В приві(л)я;
Г перехрес(т)я.
3.
Знайти слово, у якому є збіг букви -н-;
А казарме(н)ий;
Б віко(н)ий;
В післяреформе(н)ий;
Г ю(н)ий.
4.
Знайти слово, у якому немає збігу букви -н-:
А осі(н)ій;
Б щоде(н)ий;
В зако(н)ий;
Г букве(н)ий.
5.
Знайти слово зі збігом однакових приголосних:
А бе(з)вучний;
Б квартир(н)ий;
В кро(в)ю;
Г о(т)ут.
6.
Знайти слово, у якому немає збігу однакових приголосних:
А голуби(н)ий;
Б (з)аду;
В ві(д)аль;
Г узлі(с)я.
7. В якому варіанті відбувається лише подвоєння приголосних?
А облич...я, безвин...о, жит...я, молод...ю;
Б причин...ий, військ...омат, л...ється, Запоріж...я;
В Письмен...ик, спів...ітчизник, страшен....ий,
бов...аніти;
Г молод...ю, совіст...ю, віс...тю, народжен...я.
8. В
якому варіанті відбувається лише подовження приголосних?
Анавман...я, імен...ик, жит...євий;
Б попідтин...ю, л...ється, суд...ів;
В пригорщ...ю, під...аш...ю, ніч...ю;
Г іменин...ик, вугіл...я, священ...к, памороз...ю.
9.
Плзначте рядок, у якому всі слова пишуться з подвоєними буквами:
А памороз...ю, хрещен...ям, свіжіст...ю;
Б заметіл...ю, щедруван...ям, матір...ю;
В піч...ю, ковзан...ям, вічніст...ю;
Г блакит...ю, сіл...ю, ніч...ю.
10.
Позначте два рядки, у яких усі слова пишуться з подвоєними буквами:
А вугіл...я, пташин...ий, кут...я, вікон...ий;
Б священ...ий, гіл...ячко, щаст...я, осін...ій;
В півден...ий, Стрітен...я, Іл...я,
вил...ється;
Г попідвікон...ю, об...ігти, стат...я
11.
Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається подвоєння приголосних:
А бон...а, ал...ея, дис...идент,
лібрет...о;
Б мадон...а, віл...а, ван...а,
нет...о;
В пен..і,
примадон...а, терас...а, трас...а,
Г тон...а, пан...а, мас...а, шос...е.
12. Позначте рядок, у якому в усіх словах
іншомовного походження подвоєння не відбувається:
А брут..о, бул...а, фортис...им...о, програм...а;
Б барок...о, піц...а, бравіс...имо, інтермец...о;
В піанісим...о, мір...а, мот...о, мул...а;
Г тон...а, мас...а, прграм...а, шос...е.
Тест № 5
1. У котрому рядку у всіх словах відбувається чергування голоснихзвуків при зміні форми :
А летіти, сідати, лазити;
Б діловий, тесля, лісок;
В тіло, берег, голос;
Г ліс, ніс, молоко, фарба.
2. У котрому рядку у всіх словах відбувається чергування голосних звуків
при зміні форми :
А вість, березень, шелест;
Б носити, жінка, вечори;
В вересень, борг, шовковий;
Г кімоно, шелест, вода.
3. У котрому рядку у всіх словах відбувається чергування голосних звуків
при зміні форми :
А розколов, ворон, розтин;
Б діловод, черево, вість;
В село, школа, стелити;
Гвимпел, гігант, вітраж, фірма.
4. Позначте
рядок, у всіх словах якого на місці пропуску треба писати букву е:
А жовт...нь, ос...ні, бр...ніти, хлоп...ць;
Б вер...сневий, кл...котіти, тижд...нь,
т...мніти;
В л...стопад, майст...р, кл...новий, зуп...нити;
Г з...рновий,
бл...скучий, чов...н, кор...неплід.
5. Позначте рядок, у всіх словах якого на місці пропуску треба писати букву и:
А в...ликий, міт...л,
леб...диний;
Б кл...котіти, бр...ніти,
тр...вога;
В кр...вавий,
х...тренький, заст...лати;
Г сел...зень, віт...рець,
в...шневий.
6. У яких рядках
правильно виділено наголошені голосні у словах?
А Покрова;
Б Водохреще;
В Великодня;
Г Іллі
7. Усі слова містять на місці пропуску літеру и в
рядку
А к..шеня, др..жати, ч..кати
Б скр..піти, м..даль, віт..р
В зв..чайний, універс..тети, зуп..нятися
Г кр..слатий, зах..сник, шел..ст
8.Спосіб перевірки написання сумнівного голосного голосного у слові
попелястий міститься в рядку:
А змінити форму слова;
Б дібрати спільнокореневе слово, в якому сумнівний звук випадає;
В звернути увагу, що сумнівний звук входить до сполучення -ере, -еле;
Г дібрати спільнокореневе слово, в якому сумнів ний звук є наголошеним.
9. Усі слова містять на місці пропуску літеру е в рядку:
А ситц..вий, в..сна, бр..ньчати;
Б пол..тіти, поч..нати, с..литися;
В переп..линий, справ..дливість, віт..р;
Г т..ртушка, скат..рть, ж..ве.
10. З`ясувати, у якому рядку на місці пропущеної літери в усіх словах
слід писати и:
А с..мпатія, л..мон, с..стема, ас..метрія, ц..ферблат;
Б Єг..пет, Пар..ж, с..лует, к..но, в..кінг;
В р..нгр, к..ргиз, ж..раф, к..лограм, ц..клон;
Г д..зель, б..нт, д..сципліна, д..спут.
11. Позначте рядок слів, в якому відбувається чергування о з е після
шиплячих:
А ж…нити – ж…натий;
Б ос…ні – ос…нь;
В н…жа – н…ж;
Г ш…вк – ш…вком.
12. Встановіть відповідність.
А. Дерево, серед, пелена;
Б. широкий, великий, крило;
В. семеро, малесенький, вихователь;
Г. хлопець, червень, мітел.
1. Слова, сумнівний ненаголошений в яких можна перевірити наголосом;
2. слова, що мають повноголосся;
3. слова, що мають при змінюванні випадний е;
4. слова, що мають ненаголошений и в групах ри-, ли-;
5. слова з е в суфіксах.
Тест № 6
1. У якому рядку між словами слід вживати
прийменник в :
А був (у, в) архіві, приїде (у, в) травні, плавати (у, в) океані, сидіти
(у, в) бар лозі;
Б сидіти (у, в) ямі, позичити (у, в)Андрія, приходив(у,в)четвер,
потреба (у, в) спілкуванні;
В зайди (у, в) академію, вчитися
(у, в) інституті, жити (у, в) Ірпені, їздити (у, в) Угорщину.
Г Небо (у,в) блискавках, уроки (у,в)
школі, я був (у,в) школі.
2. У якому рядку між словами слід вживати сполучник й :
А золото (і, й) срібло, місяць (і, й) зорі, сидіти (і, й) мріяти,сміх(і,
й) сльози;
Б червоне (і, й) біле, приходить (і, й) допомагає, дощ (і, й) сніг,
весела (і, й) щаслива;
В помідори (і, й) огірки, фрукти (і, й) овочі, діти (і, й) онуки,
викладачі (і,й) інженери;
Г зима (і, й) літо,
масло (і, й) молоко, день (і, й) ніч.
3. Прийменник у слід уживати у словосполученнях
яких рядків?
А Експонат (в, у) музеї, птах (в, у) небі, участь
(в, у) форумі;
Б поїхати (в, у) відрядження, наймиліше (в, у)
світі, здали (у, в) архів;
В побувати (в, у) Львові, квітник (в, у) саду,
залишиться (у, в) спогадах;
Г прийшов (в, у) дім, прочитав (в, у) журналі,
зустрілися (в, у) фойє.
4.
Чергування перших звуків можливе у всіх словах яких рядків?
А Україночка, увічливий, імення, вщухнути, ущент;
Б йти, вбрід, удосвіта, вклеєний, вчительство;
В вродливиця, учасник, інакший, взуття, урочище;
Г уперше, впродовж, ймовірно, все одно, вчений.
5.
Чергування і — й дотримано в яких рядках?
А Троянди й виноград, атом і ядро, мить і вічність,
сучасник і свідок;
Б злагода і єдність, дуб і береза, гуде й шумить,
Олена і Єгор;
В тихо і тепло, мороз й сніг, графіка і орфографія,
Ірина й Ярослав;
Г любов й ненависть, гори й яри, ґречний й
привітний, день й ніч.
6.
Знайдіть рядок, у якому не дотримано правил чергуванняу — в
А Виріс в селі, десь в саду, позичив вчора;
Б загубився у хвилях, бувала у Львові, відобразити
у творі;
В прочитала в оголошенні; кинувся у вогонь,
працювала в цеху;
Г записався в гурток, послабила увагу, зайшла в
учительську.
7. Позначте рядок, у якому в усіх словосполученнях
слід ужити прийменник зі.
А (з, зі, із) моста, відчинятися (з, зі, із)
скрипом;
Б вітер (з, зі, із) сходу, (з, зі, із) зброєю в
руках, розпочати
(з, зі, із) гри, написав (з, зі, із) помилками;
В іти (з, зі, із) мною, борщ (з, зі, із) щавлю,
прибути (з, зі,
із) Львова, товар (з, зі, із) знаком якості;
Г (з,
зі, із) шкури вилазити, вийшов (з, зі, із) села, виготовити (з, зі, із) шовку,
капає (з, зі, із) стріхи.
8.
Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні у — в; з — зі; і — й.
А Ішли літа; перекладати зі словником; день у день,
дивитися у вікно;
Б жити в Уфі; діти в школі; поговори зі мною; світ
учить розуму;
В
купалася у хвилях; одна дорога й озеро; Володимир і Ярослав; росла в гаю;
Г
прочитала у книжці; тести із англійської мови; вокзал в Одесі; переконала в
своєму.
9.Позначте рядок, у якому чергування і — й, у — в відповідає правопису.
А Піднявся вгору, вірю у тебе, уклали угоду;
Б дощ іде, море і степ, дні й ночі;
В батьки і діти, купатися в хвилях, в будень і свято;
Г у нього в очах, навчається в інституті, сказав усе.
10. Прийменник (в) треба писати в реченні у рядку:
А Десь (у,в) натхненні молодім
Каменяр будує дім.
Б Небо безхмарне, ніби
виполоскане (у,в) синьці.
В Не спитавши броду, не лізь
(у,в) воду.
Г Стоїть на видноколі мати –
(у,в) неї вчись.
11. Визначте речення, у якому порушена милозвучність.
А І блідий місяць на ту пору з-за хмари де-де виглядав (Т.Шевченко).
Б Мітить у п’ятки, а попадає в ніс (Народна творчість).
В Чую луну трембіти, бо в ній спів Карпат і Веховини (І.Чендей).
Г Рідна мова – це найособистіша сфера обстоювання свого «я»... (І.Дзюба).
12.Укажіть рядок, у якому фонетичні
варіанти слів впливають на їх значення:
А вголос-уголос;
Б вдача–удача;
В урожай–врожай;
Г узимку-взимку.
Тест № 7
1. У котрому рядку у всіх словах відбувається чергування голосних звуків
при зміні форми?
А. Летіти, сідати, лазити.Б. Діловий, тесля, лісок.В. Тіло, берег, голос. 2. У котрому рядку у всіх словах
відбувається чергування голосних звуків при
зміні форми?
А. Вість, березень,шелест.Б. Носити, жінка, вечори.В. Вересень,борг, шовковий. 3. У котрому рядку у всіх словах
відбувається чергування голосних звуків при
зміні форми?
А. Розколов, ворон, розтин.Б. Діловод, корово, вість.В. Село, школа, стелити. 4. У котрому рядку у всіх словах
відбувається чергування голосних звуків при
зміні форми?
А. Молоковоз, марево, зелень.Б. Нога, котити, лізти.В. Мереживо, бережливість, березень. 5. У котрому рядку у всіх словах
відбувається чергування голосних звуків при
зміні форми?
А. Ущемити, струменіти, вісім.Б. Куриво, паливо, мерзнути.В. Теплий, плести, чесний. 6. У котрому рядку у всіх словах
відбувається чергування голосних звуків при
зміні форми?
А. Печатка, цистерна, брезент.Б. Чоло, селянський, березень.В. Сон, вовк, зелень.
Тест № 8
1. Знайти слово, в якому
ненаголошений е перевіряється наголосом:
а) левада;
б) леміш;
в) зерно;
г) шелест.
2. Знайти слово, в якому
ненаголошений е не можна перевірити наголосом:
а) весна;
б) межа;
в) сестра;
г) медаль.
3. Знайти слово, в якому
ненаголошений о не перевіряється наголосом:
а) боїться;
б) дощу;
в) розумний;
г) кропива.
4. Знайти слово, в якому
ненаголошений о перевіряється наголосом:
а)голубка;
б) крохмаль;
в) борсук;
г) слов’яни;
5. Знайти слово, в якому
ненаголошений и перевіряється наголосом:
а) кишеня;
б) гриміти;
в) широкий;
г) дитина.
6.Знайти слово, в якому ненаголошений и
не перевіряється наголосом:
а)
кривий;
б)
тримати;
в)
лиман;
г)
оживати.
ЗАВДАННЯ II.
Зайдіть за посиланням, виконайте Частина 1 !
Перед виконанням - уважно читайте завдання !!!
Немає коментарів:
Дописати коментар