Сторінки

3 березня, п’ятниця Всесвітній день письменника

Гоголь мав пристрасть до рукоділля: в’язав на спицях шарфи, кроїв сестрам сукні, ткав пояси, до літа шив собі шийні хустки.
Корнія Чуковського насправді звали Микола Васильович Корнейчуков.
Джек Лондон був соціалістом, а крім того - першим в історії американським письменником, який заробив своєю працею мільйон доларів.
Агата Крісті

3 березня, п’ятниця Всесвітній день дикої природи

Відомо, що кажани є єдиними ссавцями, які можуть літати. Кажани завжди повертають наліво коли вилітають з печери. Мурахоїди їдять більше 35000 мурах в день. Бджоли мають крихітні волоски на очах, щоб і ними збирати пилок. Метелики розрізняють смак своїми ногами. Дорослий панда може витратити до 12 годин на день для прийому їжі. Щоб виконувати свої дієтичні потреби, вони повинні їсти принаймні до 12,7 кг. бамбука. Всі білі ведмеді лівші, або, вірніше, ліволапі. Дитинчата жирафів можуть стояти вже протягом півгодини після народження. Щури сміються, коли їх лоскочуть і під час ігор. Дельфіни, коли сплять, роблять це однією половиною мозку і з одним закритим оком. Алігатори були приблизно за 150 мільйонів років. Названа завдяки своїми чудодійним здібностям амазонская ящірка "Ісус Христос", може бігати по воді.

неділя, 19 лютого 2017 р.

Шануймо, пам'ятаймо !!!

20 лютого 2017, понеділок
День Героїв Небесної Сотні
                       День Героїв Небесної Сотні
      20-е лютого 2014-го року стало якоюсь переломною датою цієї надії на краще для всього українського народу. Відчуваючи глибокі і тривалі приниження та відвертий гніт з боку пострадянської корупційної, кримінально-комуно-кегебістско-олігархічної химери, багатонаціональний український народ пробудився. Він встав перед тираном і не залишився у смертельної байдужості до майбутнього своїх дітей, до теперішнього своєї, даної Богом душі, до гідності та честі свого доброго імені.
На жаль «грабіжники граблять, і грабуючи, граблять грабіжно». Так написано у Святому Письмі. Ця дата з’явилася яскравим доказом тих слів і деспотична система вирішила умертвити цю надію.
Чи можна умертвити надію? «Надія лицеміра загине» - так написано у Святому Письмі. Але чи можна назвати лицеміром того, хто віддає найдорожче, що у нього є - життя, заради ближнього свого, заради кращого життя для ближнього свого? Таку людину називають героєм. Такі люди не вмирають, а їх життя продовжується на Небесах, поруч з Отцем Небесним.
11-го лютого 2015-го року, Указом Президента України № 69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні» в країні встановлено особливий пам’ятний день - «День Героїв Небесної Сотні», який відзначається тепер щорічно 20-го лютого. Це зроблено, за даними проекту DilovaMova.com, «На підтримку ініціатив громадськості та з метою увічнення великої людської, громадянської і національної відваги та самовідданості, сили духу і стійкості громадян, завдяки яким змінено хід історії нашої держави, гідного вшанування подвигу Героїв Небесної Сотні, які віддали своє життя під час Революції гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року), захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини, європейське майбутнє України», - йдеться в документі.

6- А !!! ЕММА АНДІЄВСЬКА «КАЗКА ПРО ДВОХ ПАЛЬЦІВ»


Кросворд


1
Д













2








в




3




а









4
П













5






а

6





л





7














ь





8




ц











9




і




1.     Якими стали пальці у кінці подорожі?
2.     Яка лампа правила королівством?
3.     Хто були пальці?
4.     Без чого росли пальці?
5.     Ім’я матері пальців.
6.     Що вимагали старші брати від менших?
7.     Як були поранені   піддані Вогненної Свічки?
                    8. Хто були піддані Вогненної Свічки?

                    9. Що допомогло пальцям знищити ворогів?

неділя, 12 лютого 2017 р.

порушення пункту 1.5 статті 8 Закону України Про державну службу: 
"Стаття 8. Основні обов’язки державного службовця

1. Державний службовець зобов’язаний:
5) обов’язково використовувати державну мову під час виконання своїх посадових обов’язків, не допускати дискримінацію державної мови і протидіяти можливим спробам її дискримінації;"
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/889-19

{Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1774-VIII від 06.12.2016 № 1798-VIII від 21.12.2016}
ZAKON2.RADA.GOV.UA

Для вас, 10- А , Intermezzo !

  1. 1. Михайло Коцюбинський 
  2. 2. ...Поет сучасний – 
  3. Він тим сучасний, що нещасний, 
  4. Поет – значить: вродився хворим, 
  5. Болить чужим і людським горем. 
  6. Його чутливість сильна, дика, 
  7. Еольфа арфа мов велика, 
  8. Що все бринить і не стихає: 
  9. В ній кожен стрічний вітер грає.        І.Франко
  10. 3. Імпресіоністичний світ новели “Intermezzo”
  11. 4. – Яким був 1908 рік для М.Коцюбинського? Чому він був дуже тяжким? Це сприяло написанню новели “Intermezzo”?
  12.  – Як перекладається назва новели? 
  13. – Хто став ліричним героєм новели?
  14. 5. • Постійний нагляд жандармів, обшуки в квартирі. 
  15. • Виключення зі складу “Просвіти”. 
  16. • Численні хвороби. 
  17. • Конфлікти з дружиною.
  18.  • Бажання одружитися з Аплаксіною. 
  19. 6. •Чого не вистачало ліричному герою? 
  20. •Який він знайшов вихід, щоб перепочити? 
  21. •Чи можна вважати самотність ліками для душі? 
  22. •Які методи використовуєте ви, щоб скинути утому? 
  23. •Деякі люди у таких випадках звертаються до алкоголю та наркотиків. Чи можна таким чином відпочити, поновити свої сили?
  24. 7. Реалізм Імпресіонізм 
  25. Портрет несе об`єктивну інформацію про людину (вік, соціальне положення, вдача, темперамент). 
  26. Пейзаж точно і повно окреслює місце подій, характеризує суспільство та епоху. Прагнення до типізації та узагальнення. 
  27. На світогляд персонажа мають вплив ряд чинників (природа, генотип, раса, суспільство), які навіть контролюють його волю та життєвий шлях. 
  28. Кожне існування має причину, яка визначає певні наслідки та результати. Все має логіку і послідовність, бо піддається вивченню. Дійсність є такою, якою ми її бачимо. 
  29. Письменник виражає своє ставлення до цього світу. Портрет фактично не інформативний, складається з кольорів або колористичних деталей. 
  30. Пейзаж не подає відомостей про ландшафт, замінюючи його звуковими враженнями. Зображення дійсності в момент сприйняття. Кожна людина – індивідуал, тому є чимало незбагненного в її психіці, поведінці, в свідомій волі та навіть у перебігу всього життя. 
  31. Дійсність, люди, речі, події не є такими, якими ми їх звикли бачити, бо вони лише наслідок витворених в уяві концепцій, ідеологій, теорій, від яких варто позбавитися. 
  32. Письменник висловлює своє враження від вражень.

  33. 8. НЕВИДИМІ ОБРАЗИ  :
  34. Моя утома  
  35. Залізна рука міста 
  36. Людське горе 

  37. ВИДИМІ ОБРАЗИ  :
  38. Сонце 
  39. Ниви в червні 
  40. Три білі вівчарки 
  41. Зозуля 
  42. Жайворонки

Хто забув - повторюй, закріпи знання свої ! Звертання. Вставні слова

  1. 1. Перепишіть, виділяючи звертання розділовими знаками. Ой чого ти дубе на яр похилився? Молодий козаче чого зажурився? (С.Черкасенко). Не рости берізко при дорозі близько! (Б.Лепкий). Ой не гнися, не хилися явороньку зелененький! (О.Маковей). Нехай гнеться лоза, а ти дубе кріпись! Ти рости та рости, не хились, не кривись! (С.Руданський).
  2. 2.

Апостроф

  1. 2. Додержуючись правильної вимови, прочитати поданi слова. 
  2. Зробити звуковий запис слiв. Для чого вживається апостроф? 

Будова слова -

  1. це розділ науки про мову, що вивчає значущі частини слова, їх значення та функціонування. – основа закінчення префікс корінь суфікс
  2. 3. 

Подовження, подвоєння. Для 5-11 класів !

  1. Утворити нові слова за допомогою префіксів та суфіксів так, щоб у слові відбулося подвоєння букв. 
  2. Земля, захист, збитки, звук, давати, дерти, дивитися, зиркати, золотити, єднатися.
  3. 3. Словниковий диктант. Розібрати слова за будовою. 
  4. Вiддалений, вiдданiсть, оббiлений, піддатливий, роз'їхатись, перенiсся, зрiсся, надднiпрянський, юннат, вiйськкерiвник, проїдждий.
  5. 4. Записати слова у дві колонки: у першу з подвоєнням букв, у другу - без подвоєння. 
  6. Мит..ю, огнен..ий, скажен..ий, височен..ий, антен..ий, тьмян..ий, вроджен..ий, ден..ий, орлин..ий, узбіч..я, Хмельнич..ина, неждан..ий, адресован..ий, однозмін..ий, вікон..ий, роз'єднан..ий, олов'ян..ий, нескінчен..ий, електрон..ий, дерев'ян..ий, умотивован..ість, без..ахисний, аграрно- сировин..ий, гіл..я, антропоген..ий, туман..ий. 
  7. Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву - прочитаєте вислів В. Сухомлинського.
  8. Відповідь:   ⏬

  9. 6. Прочитати. Пояснити написання видiлених слiв. 
  10. Дивлюсь, аж супротив мене їде здоровенний запорожець. На конi збруя така, що незчисленнi грошi коштує... (П.Кулiш). Це був князь палкий, вiдважний, незрiвнянний у бою (Олександр Олесь). Яка прекрасна й невблаганна осiнь... (О.Омельченко). Моя печаль неподоланна (С.Черкасенко).

  11. 8. В іменниках середнього роду ІІ відміни на Я в усіх відмінках, крім родового множини з нульовим закінченням ЗНАННЯ ЖИТТЯ СУЦВІТТЯ ЖИТТЄВИЙ 
  12. АЛЕ!  ОБЛИЧ, СТОРІЧ, СТОЛІТЬ

  13. 9. В іменниках жіночого роду (на приголосний) в орудному відмінку перед Ю РОЗКІШШЮ ПОДОРОЖЖЮ
  14. 10. Перед Я,Ю в деяких прислівниках ЗРАННЯ НАВМАННЯ СПРОСОННЯ ПОПІДВІКОННЮ ПОПІДТИННЮ
  15. 11. Перед Ю, Є у формах теперішнього часу дієслова ЛИТИ, а також похідних від них ЛЛЄ ЛЛЄШ ВИЛЛЮ НАЛЛЄТЬСЯ
  16. 12. У деяких іменниках жіночого, чоловічого та спільного роду (на А, Я) в усіх відмінках, крім родового із закінченням -ЕЙ   
  17. РІЛЛЯ  СТАТТЯ  ІЛЛЯ  ІЛЛЕЮ  СУДДЯ  СУДДЕЮ  
  18. АЛЕ! СТАТЕЙ
  19. 13. У словах іншомовного походження ІММІГРАЦІЯ  ЖАННА  ЖУЛЬЄТТА  МАННА

  20. 14. Виписати слова у дві колонки: у першу - відбувається подвоєння, у другу - не відбувається. 
  21. З вірніст..ю, повін..ю, осін..ю, величніст..ю, якіст..ю, від..аллю, мит..ю, радіст..ю, з безліч..ю, доповід..ю, вартіст..ю, з точніт..ю, сіл..ю, заздріст..ю, у сміливост..і, плот..ю, за галуз..ю, смерт..ю, з розкіш..ю, віс..ю, велич..ю, шерст..ю, з розповід..ю, північ..ю, блакит..ю, зі зліст..ю, ненавист..ю, чверт..ю. 
  22. Ключ. Підкресліть у кожному слові третю букву - прочитаєте народну мудрість.
  23. Відповідь:   ⏬

  24. 16. Від поданих іменників утворити форми орудного відмінка. 
  25. Галузь, молодь, піч, папороть, пам’ять, швидкість, міць, якість, свідомість.
  26.  Відповідь:   ⏬

  27. 18. Навести приклади на правопис подвоєних приголосних. Заповнити таблицю.
  28. 19. Диктант-переклад. Перекласти слова українською мовою, сприймаючи на слух російською мовою. 
  29. Задание, чтение, рисование, ночью, скатертью, листья, лимонный, картонный, соревнования, отличник, законный, ценный, отблагодарить, счастье, желание, ранний, беззвучный, сменный, старательный, бетонный, туманный, отличный, бесплатный, заказ.

  30. 20. Прочитати текст. На місці крапок, де потрібно, вставити пропущені букви. 
  31. Недаремно говорять, що люди — ніби дзеркало. Ус…міхайся, і світ в...ртатиме тобі ус...мішку Якщо хмур...тимешся на людей, вони хмуритимут...ся на тебе. Це одна з мудростей, яка має в...лике значен...я у спілкуван...і з люд...ми. Дружня ус..мішка усуває насторожен...ість або агресивність; долає всілякі перешкоди в спілкуван...і. Зрозуміло, що все своє жит…я ми не можемо ходити усміхненими. Тут, звичайно, багато залежит... від ситуації або обставин, але не слід забувати, що людина — господар... свого настрою: вона може створити його (Іржі Томан).

Надія Карплюк-Залєсова :: СИВОЧОЛИЙ ВСМІХНЕТЬСЯ ДНІПРО.

Серед стиглого жита-пшениці,
Де розкинулась неба блакить,
В жайворових співанках над полем...
Там, земля барвінкова лежить

Тут зростають і родяться діти,
Славлять Господа, сіють зерно,--






            








 Анфіса Букреєва

Я не забув душей, нічого,
Ні правди дотику святого,
Ні слова теплого в пітьмі,
Що хтось сказав у путь...
мені .
Все Пам’ятаю!

Два вірша Тараса Шевченка, написані в проміжку трьох днів. А які вони різні! Через кілька місяців не стало Тараса.

Тарас Шевченко

Якби з ким сісти хліба з'їсти,
Промовить слово, то воно б,
Хоч і як-небудь на сім світі,
А все б таки якось жилось.
Та ба! Нема з ким. Світ широкий,

четвер, 2 лютого 2017 р.

СЦЕНАРІЙ “НА КРИЛАХ ЛЮБОВІ” (День Святого Валентина)

Святково оформлений зал. Для кожної пари – стільці поставлені півколом.
Звучить музика.